مهر ۱۰, ۱۳۹۹

آموزش شنای پروانه

  • آذر ۲۵, ۱۳۹۵
  • 0

آموزش شنای پروانه

شنای پروانه یکی از تکنیکی ترین و چالش برانگیزترین انواع شنا است .

شنای پروانه از سخت ترین حرکت ها در شنا محسوب میشود که گاهی در اختصار به عنوان “پرواز” هم شناخته می شود. اگرچه این دومین حرکت سریع شنا به حساب می آید اما زمانی که توسط یک ورزشکار ماهر به درستی انجام شود به تکنیک دقیق، قدرت و ریتم نیاز دارد.

حالت بدن در شنای پروانه

بدن شما باید توسط فرق سر به سمت جلو رهبری شود. در این حین، شانه ها و مفاصل ران و باسن باید افقی باشند. در شنای پروانه باید سعی کنید تا جایی که ممکن است بدن را به سطح آب نزدیک کنید. حالت بدن در شنای پروانه شباهت زیادی به کرال سینه دارد، اما در این شنا حرکت دست ها و پاها هر دو باهم انجام می شود. در این شنا با پایین بردن محسوس سر، بالا کشیدن پاها و ایجاد یک موج در بدن شناگر به سمت جلو رانده می شود. در این شنا حرکت همزمان و مجزای پاها و دستها یک مزیت محسوب می شود.

این حرکت برای کامل شدن نیاز به تمرین زیاد دارد اما زمانی که شکل درست آن را یاد گرفتید تبدیل میشود به یکی از پرطرفدارترین، شناخته شده ترین و زیباترین سبک هایِ شنا که در حال حاضر در مسابقات استفاده می شود. در یک جمله می توان گفت توانایی اجرایِ شنا پروانه خوب مشخصه یک شناگر رقابتی واقعی است.

برای دیدن فیلم آموزش شنای پروانه کلیک کنید

مقاله پیشنهادی  آموزش یوگا
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *