مهر ۱۰, ۱۳۹۹

چند مورد برای در امان ماندن از آنفولانزا

  • آذر ۶, ۱۳۹۸
  • 0

ویروس آنفولانزا بیماری است که علائمش مقداری متفاوت است با سرماخوردگی که شامل اسهال، تهوع، احساس ضعف و سرما می شود.

هر چند با پیشرفت علم در زمینه ی پزشکی، بیماری آنفولانزا دیگر بیماری خطرناکی نیست، اما در افراد در معرض خطر مثل خردسالان، افراد مسن، زنان باردار، کسانی که مشکلات تنفسی دارند و بیماران با نقص ایمنی ممکن دارد با خطراتی مواجهه شوند.

به غیر از تزریق واکسن برای گروه های پرخطر، استفاده از چند ماده غذایی، برای بهتر شدن علائم این بیماری و حتی جلوگیری از ابتلا به آن می تواند موثر باشد:

سیر: یکی از انتی بیوتیک ها طبیعی قدرتمن است، سرشار از آنتی اکسیدان‌ ها مانند آلیسین است. سیر سبب می شود تحریک کند سلول‌ های سفید خون را و تقویت می کند سیستم ایمنی بدن را که این نکته مثبتی است. آنتی اکسیدان های که در سیر وجود دارد باعث می شود که از آسیب های رادیکال های آزاد به ساختار سلولی جلوگیری کند.

ماست های پروبیوتیک: پروبیوتیک ها باعث بهبود روده می شودو این امر باعث می شود از سیستم ایمنی سالم و دفع عوامل بیماری زا، از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا پشتیبانی شود. علاوه بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی، پروبیوتیک ها با تولید مواد ضد باکتری و کشتن و یا غیر فعال کردن باکتری ها، اثر بیماری و مرض را برطرف میکند.

چای: استفاده از این نوشیدنی گستره ی بسیاری از مزایای سلامتی را بر دارد که یکی از این موارد تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن است و این امر به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی موجود در چای است. اگر بتوانبد چای سبز را به همراه عسل و لیمو بنوشید، که برای درمان بیماری همان خاصیت چای سیاه را دارد، ولی برعکس چای سیاه، به خواب لطمه ای وارد نمی کند و با خواب عمیق باعث درمان بیماری ها می شود.

مقاله پیشنهادی  راهکارهایی عالی و موثر برای لاغری (برگرفته از احادیث امام رضا (ع))

شکلات تیره: شکلاتهای سیاه سرشار از فلاوونوئیدها است. این آنتی اکسیدان که در اکثر میوه‌ ها و سبزیجات نیز دیده می شود و با تعداد زیادی از بیماری ‌ها از راه بهبود عملکرد ایمنی بدن مقابله می ‌کند. در حقیقت به نظر می‌ رسد آنتی اکسیدان‌ ها در شکلات سیاه بیشتر از مواد غذایی دیگر است.

فلفل قرمز:  ویتامین c موجود در فلفل دو برابر بیشتر از مرکبات دیگر است و ثابت شده است که استفاده به اندازه از ویتامین c هرچند نقش پیشگیری کننده ندارد ولی از مدت بیماری های ویروسی را می کاهد.

آجیل:آجیل ها مقادیر زیادی ویتامینE را در خود جای داده اند که بع اثبات رسیده است این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی دارد که باعث می شود اثرات ضد التهابی را در سیستم ایمنی بدن افزایش بسیاری دهد است.

ماهی قزل آلا: یکی از منابع سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیگر بیماری های مزمن را از روش کاهش فرایند التهابی در بدن را بسیار کم میکند در ضمن این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.

همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی  غربالگری برای سلامت جنین
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *