مهر ۶, ۱۳۹۹

انیمیشن دو بعدی

  • آذر ۶, ۱۳۹۸
  • 0

انیمیشن دو بعدی
انیمیشن دو بعدی دسته‌ای از تصاویر ساخته شده به وسیله ی کامپیوتر هستند که شامل اشکال  و کاراکتر های دوبعدی مانند اشکال هندسی دوبعدی ، نوشته‌ ها و متون ، و تصاویر دیجیتالی می‌باشند . مراحل ایجاد یک انیمیشن دوبعدی را می ‌توان به سه بخش عمده تقسیم کرد :

  1. مرحله ساخت و تصحیح اشکال و کاراکتر ها
  2. مرحله حرکت و ساخت فریم ‌های کلیدی
  3. مرحله مورفینگ یا تویینینگ

مراحل ساخت انیمیشن دو بعدی

ساخت انیمیشن و طراحی اشکال و کاراکتر ها

در این مرحله  اشکال ، اجسام و کاراکتر های  مورد نیاز در ساخت انیمیشن را به وسیلهٔ برنامه های کاربردی مثل ماکرومدیا فلش یا پاورپوینت و یا فتوشاپ طراحی می‌کنیم و در صورت نیاز می‌توانیم برای موجودات طراحی شده اسکلت و اهرم‌ های مجازی تعریف کنیم تا حرکت دادن آنها در مرحله ی بعد ساده ‌تر شود ولی به طور کلی اسکلت ‌بندی در طراحی مدل ‌های دوبعدی بر خلاف مدل ‌های سه ‌بعدی ضرورت چندانی ندارد . در طراحی مدل ‌های دوبعدی می‌ توان از گرافیک بیت‌ مپ (bitmap) یا برداری استفاده کرد.

 ساخت فریم‌های کلیدی

برای ایجاد حرکت‌ های مورد نظر در ساخت انیمیشن از لایه ‌ها استفاده می ‌کنیم و در فریم‌ های کلیدی تغیرات حرکتی را اعمال می کنیم که شامل حرکاتی مثل حرکات اعضای بدن ، چشم ، لباس و … می‌باشند. این نوع سبک از ساخت انیمیشن  را فول فریم می گویند که در آن باید تمامی فریم ها به صورت دستی طراحی شوند.



مورفینگ


همان رندرینگ در انیمیشن سه بعدی است با این تفاوت که کاری که کامپیوتر باید انجام بدهد تا حدودی متفاوت است . در این مرحله کامپیوتر باید به ازای هر لایه فریم ‌های موجود بین فریم ‌های کلیدی را محاسبه کند و سپس تمام لایه‌ ها را با هم دیگر ادغام کند تا انیمیشن نهایی به دست آید . در ضمن باید عمل رندرینگ را برای فریم‌ های کلیدی به طور جداگانه انجام دهد ولی به فریم‌ های میانی کاری ندارد . به فرآیند تولید فریم‌ های میانی در اصطلاح مورفینگ یا تویینینگ می‌گویند . فریم‌ های انیمیشن تفسیر شده را می ‌توانیم به فرمت فیلم یا ویدئو ذخیره کنیم و در هنگام نیاز نمایش دهیم ولی یکی از برتری ‌های انیمیشن دوبعدی پهنای باند کم و زمان کوتاه رندرینگ می‌باشد که به ما اجازه می‌دهد که فرآیند رندرینگ را به صورت بی ‌درنگ در زمان ساخت انیمیشن انجام دهیم . این خاصیت باعث شده که در اینترنت به جای فرآیندهایی مثل به رشته درآوردن و از پیش بار کردن انیمیشن‌ های طولانی را در کامپیوتر مقصد تفسیر کنند.

مقاله پیشنهادی  چگونه کیف قلاب بافی با موتیف ببافیم

برای آشنایی با دوره مرتبط با این مطلب روی اینجا کلیک کنید

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید.

همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *